1. Rongiliiklus Pärnuga on jätkuvalt vajalik, kuid on teada-tuntud tõde, et rongide sõidugraafikud, liikumise kiirus ja tee kvaliteet ei rahulda inimeste nüüdset mobiilsusvajadust.
Kommentaar: Rongiliikluse kolm aspekti
2. Raudtee rekonstrueerimine on hädavajalik, et tõsta rongi liikumise kiirust, mis omakorda loob eelduse uute rongide kasutuselevõtuks. Pärnu-Lelle lõigu ajakohastamine on olnud kavas, kuid sõltub otseselt Rail Balticu (RB) arengutest. Kas uue raudtee tulekuga jääb vana kohalikuks otstarbeks alles / kas koridorid hakkavad osaliselt kattuma?
Viimane peaks lahenduse leidma RB teemaplaneeringu käigus. Juhul kui RB ehitust ei alustata 2019–20, tuleks Pärnu-Lelle 2013–14 ikkagi rekonstrueerida ja 2014 tulla liinile uute diiselrongidega. Selline põhimõtteline kava kajastub ka praegustes maakonna arengudokumentides: näiteks Pärnumaa arengustrateegia 2030+ lähiaastate tegevuskavas aastateks 2011–13(14) punkt 5.2.)
3. Sõidugraafikute muutmisest on mõistlik rääkida, kui punktis number 2 osutatud kitsaskohad on kõrvaldatud.