Paks pahandus pirni pärast

Kilekaante vahele suratud kolm pirni näpu otsas kõlkumas, jalutas toimetusse Tammiste hooldekodu resident Anatoli ja laksas koos puuviljadega lauale kirjaliku avalduse.

“Tammiste Hooldekodu hoolealused paluksid teie arvamust antud materjali kohta mis oli määratud 20. veebruari õhtuooteks, 1 pirn hoolealuse kohta. Kooritud on materjali esitaja portsjon. Teised kaks võetud näidisteks hoolealustelt,” seisis Anatoli püüdlikult paberile pandud avalduses. “NB! Hoolealused on vanurid, enamikul on probleem hammastega,” asetas ta teema konteksti.

Oskamata midagi arvata, delegeerisime kodaniku mure hooldekodu juhatajale Riido Villupile, kes kinnitas, et tegelikult vaatab köögi abitoimkond koos kokaga pirnid ja muu niisuguse kraami enne serveerimist üle, nii et seal ei tohiks olla ei liiga kõvasid ega, vastupidi, mädaseid eksemplare.

Ent inimeste võimekus toitu mäluda on erinev. “Ma tean, et mõni ütles ka, et on liiga pehme,” leidub Villupi sõnade järgi ikka neid, kes pakutavaga ühel või teisel põhjusel rahul ei ole. Samas püüab Villup oma klientide eripärast ja maailmapildist aru saada. “Nende arust võib-olla need kolm pirni on maailma kõige suurem probleem.”

Teisalt tuleb Villupi ütlust mööda aduda sedagi, et hooldekodul on pealt 130 kliendi ja kõigile personaalmenüüd koostada pole võimalik. “Aga variant on see, et seda porgandit pakutakse neile, kes ise mäluda ei suuda, püreestatult,” katsutakse Villupi jutu järgi nii palju kui võimalik klientide ootustele vastu tulla.

Mis kõnealustesse probleempirnidesse puutub, siis need on Villupi teada praeguseks nahka pistetud. „Ei jäänud need ootama oma kurba saatust ja mädanema minekut,“ on sel lool siiski õnnelik lõpp. Eakate heaolu eest välja astunud Anatoli võib aga edaspidi oma pirnid ja porgandid püreestatult saada.

Tagasi üles