Rongisõidu aeg Pärnu ja Tallinna vahel võiks lüheneda

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reisirong.
Reisirong. Foto: Ants Liigus/Pärnu Postimees

Rongiga Tallinnast Pärnusse sõit võtab aega ligi kolm tundi. Kui senini korda tegemata Lelle-Pärnu raudteelõik renoveerida, muutuks sõiduaeg oluliselt lühemaks. Paraku pole veel otsustatud, kas renoveerimine tuleb, sest ministeeriumi prioriteet on siiski Rail Baltic.

Hommikune rong jõuab Pärnu Raeküla raudteejaama kell kolmveerand kümme. Reisijaid võiks olla oluliselt rohkem, aga päris tühjad vagunid ka pole, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Raeküla on lõpp-peatus, kaugemale rong ei lähe. Perroon on armetu ja mingit jaamahoonet polegi. Muidugi on mõni jaam siinsamas Pärnumaalgi paremas seisus, aga ega see rongile, mis Raplamaalt Lellest Pärnuni sõidab 80 kilomeetrit tunnis, kiirust lisa.

"Kuna sõitjate arv on väike ja see dotatsioonikulu on piisavalt suur, siis tegelikult on ühene väljund, et see raudteelõik korda teha, et saaks siin sõitma võtta ka kaasaegse veeremi. Meie valik ongi see, et kas lõpetada ära see tänane ühendus või ikkagi viia see raudtee sellisesse olukorda, et on võimalik siin sõita kuni aastani 2020 või edasi, kuni Rail Baltic tuleb," rääkis Pärnu maavanem Andres Metsoja ning lisas, et ka Rail Balticu trassikoridor pole veel kindel ja seda võib olla võimalik osaliselt ühendada praeguse trassikoridoriga.

Ministeerium raudteelõigu kordategemist veel otsustanud ei ole.

"Lelle-Pärnu vahelise raudteelõigu renoveerimine võiks kõne alla tulla Euroopa Liidu uue eelarveperioodi 2014-2020 rahadest," rääkis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda. "Teine oluline asi on see, et riigi prioriteet Pärnu suunal on eelkõige Rail Balticu ehitus. Need kaks asja otseselt ei välista üksteist, aga kui samas on reaalselt valikutegemise koht, siis ilmselt ikkagi riik eelistab tegelikult ka pärnakate jaoks mugavamat ja kiiremat lahendust ehk Rail Balticut."

Maavanem Andres Metsoja aga tõdes, et aeglase ühenduse tõttu võõrduvad inimesed raudtee kasutamisest üha enam ja kindlasti pole mõistlik lasta sellel juhtuda. Raudtee tuleb korda teha.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles