Käibemaksu tõus kergitab hindu

Riina Martinson
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hinnatõus on Eesti inimeste suurim mure.
Hinnatõus on Eesti inimeste suurim mure. Foto: Arvet Mägi

Et riigikogu otsuse kohaselt tõuseb käibemaksu määr praeguselt 18 protsendilt 20 peale, toob see poodidesse peagi senisest pisut kõrgemad hinnad.


Näiteks kümnekroonine toode hakkab maksma 20 senti enam ja sajakroonine kallineb kahe krooni võrra.  



Rimi teatel ilmuvad uued, kahe protsendipunktist käibemaksutõusu sisaldavad hinnasildid kaubale 3. ja 8. juulist. “Lisame hindadele kaks protsendipunkti nii Rimides kui Säästumarketites,” teatas Rimi turundusjuht Evelin Mägioja.



Seevastu Maxima lubab otsida võimalusi, et käibemaksutõusuga seotud kauba kallinemisest vähemalt osa võtta jaeketi kanda.



“Meie klientidele ei tähenda käibemaksu tõus kahe protsendipunkti võrra automaatselt niisama suurt hinnatõusu,” märkis Maxima Eesti OÜ tegevdirektor Renatas Vaitkevicius. “Otsime aktiivselt koos tootjate-tarnijatega võimalusi hinnatõusu leevendamiseks, et vähemalt esmatarbekauba osas ei peaks eestlased oma ostukäitumist oluliselt muutma.”



Vaitkeviciuse ütlust mööda õnnestus tänavuse aasta algul, kui Lätis kergitati käibemaksu 21 protsendini, mitme tarnijaga võtta osa hinnatõusust enda kanda ja seeläbi kergendada lõpptarbijate olukorda. “Loodan, et niisugune skeem töötab Eestiski,” lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles