Driftijad katsetasid Audru ringrada

Raido Keskküla
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Harold Valdma Audrus asuvat auto24ringi katsetamas.
Harold Valdma Audrus asuvat auto24ringi katsetamas. Foto: Janek Põldots

Sel nädalal käisid driftijad võistluste eel katsetamas Pärnu lähedal Audrus asuvat auto24ringi, et valmistuda järgmisel nädalavahetusel toimuvaks suureks rahvusvaheliseks driftivõistluseks. Kiireimad sisenesid, külg ees, kurvi ligi 180kilomeetrise tunnikiirusega.

 Auto24ring on Eestis uusim ja kiireim. Enne treeninguid arvasid võistlejad, et kiirused võiksid külg ees kurvi sisenedes jääda vahemikku 140-160 km/h, vahendas Eesti drifti liit.

Tegelikkuses selgus, et kiirused on veel suuremad. Võistlejad katsetasid rada, et 16. ja 17. augustil toimuval auto24ringil Põhja-Euroopa piirkonna driftisarja avaetapil tunda end rajal koduselt ja noppida konkurentide eest paremaid kohti.

Treeningpäeva kiireim oli Harold Valdma, kes sisenes veatult kurvi 179 km/h ja säilitas ideaalse sõidujoone. Valdma proovis kurvi siseneda ka 1 km/h kiiremini, ent sellisel kiirusel oli raske ideaaltrajektoori hoida ja ta sõitis ühe rattaga üle raja ääre. „Treeningpäev auto24ringil läks hästi, auto on hästi seadistatud ja rada on kiire. Kuna olen sel hooajal pühendunud Euroopa driftisarjades sõitmisele, kus võistlejate tase on väga kõrge ja rajad kiired, olen selliste suurte kiirustega juba harjunud, need mulle meeldivad,“ ütles Valdma.

Valdma lisas, et auto24ring meeldib talle väga, sest rada on kiire ja tehniline, mis seab sõitjaile ranged tingimuse: kui ideaaltrajektoorist pisutki kõrvale kalduda, ei pruugi finišisse jõuda, külg ees, ehk sõit läheb untsu.

Team Ghosti üks pilootidest Jarmo Luht ütles, et rada on väga mõnus ja auto käitub seal ootuspäraselt. „Autol on võimsust piisavalt, et sellistel kiirustel konkurentidele mitte alla jääda, hiljuti parendasime ka Wisefabi abil tagasilla seadistust, et muuta auto rajal paremini juhitavaks,“ kommenteeris Luht. Kuigi kõrvaltvaatajaile võivad need kiirused külg ees sõites olla hirmsad, siis autoroolis seda ei taju. „Naeratus oli kõrvuni, kui kiirused üles saime. Õudne võib olla ainult siis, kui rajal eksida. Motivatsioon rajal püsida on üle keskmise,“ lisas Luht.

Põhja-Euroopa piirkonna võistlused paistavad teiste seast silma väga pika võistlejate nimekirjaga. Sarja iga etapp toimub eri riigis ja Eesti driftijad on neist osal võistelnud, ent sarja etappe pole Eestis varem toimunud. Tänu meie aktiivsetele ja tublidele sõitatele on Eestil au korraldada tänavuse hooaja avavõistlus. Osalejaid on peale Eesti peamiselt Lätist, Leedust, Soomest, Norrast, Rootsist ja Taanist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles