Uut sorti kaevukaanel pole loksu

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Linnamajandusameti peaspetsialist Harry Mägi osutab uut laadi kaevukaanele.
Linnamajandusameti peaspetsialist Harry Mägi osutab uut laadi kaevukaanele. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Uudset töövõtet tutvustanud ettevõte remontis Viljandis Jakobsoni tänaval ühe lohku vajunud kanalisatsioonikaevu kaane, kuid linn peab head lahendust liiga kalliks.


Nagu ütles linnamajandusameti peaspetsialist Harry Mägi, valis linn näidistööks tiheda liiklusega tänava, kus luuk kannatab suurt koormust.



«Tulemus sai väga hea: kui autoga luugist üle sõita, seda enam ei tunne,» hindas ta. «Aga tööl on ka väga kallis hind. Ühe kaane korrastamine maksab 8000—10 000 krooni, millele lisandub veel käibemaks.»



Mägi tõdes, et Viljandil pole teiste kaevukaante tasandamiseks sellist raha praegu võtta. «Aga paneme selle idee kõrva taha,» lisas ta.



Näidistööd pakkunud osaühingu Vergutech Baltikum juhataja Aivo Allorg selgitas, et tegu on Euroopas uudse tehnoloogiaga ehk niinimetatud ujuva süsteemiga.



Ta rääkis, et kaev asub endiselt kindlalt pinnases, aga kaane ümber seatakse materjalid, mis hoiavad selle teega ühel tasapinnal ja kui tee ilmastiku mõjul tõuseb või vajub, liigub samamoodi kaasa ka kaas.


Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles