Käisin minagi tänavusel Eesti turismimessil. Ja seda lausa esimesel päeval, kui kõik boksid olid külastajatele avatud. Aga mida ma ei näinud, oli tänavuse suve suursündmus – hansapäevad. Nagu ei olnud arlekiine ega muusikuidki.
Pärnu reklaamib turismimessil hansapäevi?
Alles kolmandal korral, möödudes Pärnumaalt väljas olnud Maarja-Magdaleena gildi käsitööväljapanekutest ning Vändra tantsivatest karudest, juhiti mu tähelepanu pisikesele ja märkamatule ingliskeelsele hansapäevade logole kuskil tagaseinal. Ja ennäe, kena noormees jagas suveürituse voldikuidki. Varem ei osanud ma teda tähelegi panna.
Keegi võib nüüd öelda, et kunstimeistrid esinesid laupäeval või koguni pühapäeval ja see, et ma ei näinud hansapäevade reklaami turismimessil, on minu enda süü. Loomulikult võib ka nii mõelda.
Mina ei olnud aga üksi, meid oli lausa kolm, kes ei silmanud Pärnu linna suve tippürituse reklaamimist. Tekib küsimus: kas on mõtet kulutada raha, aega ja vaeva reklaamile, millest saavad aru ainult selle tegijad?
Turismimess olnuks üks kohtadest, kus Pärnu halba kuvandit Eestis oleks võinud veidikegi parandada. Sellest minu väike sõnavõtt. Lootus elab edasi.