Toivo Nikopensius: Kõik pjedestaalikohad on veel lahtised

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Võidusõitja Toivo Nikopensius.
Võidusõitja Toivo Nikopensius. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF
Laupäeval selguvad kestuskrossi Eesti karikavõistluste võitjad sarja viimasel etapil Kose-Risti rajal. Võidusõitja Toivo Nikopensius,
kui paljudel Pärnumaa võidusõitjatel on medalilootusi?

Võiduvõimalusi on vähemalt neljal meie mehel. Tänavu otsustasid sarja korraldajad jagada viimase etapi eest topeltpunktid ja selline uuendus võib senised edetabelid pea peale keerata.



Näiteks MX1 klassis on 221 punktiga liidrikohal Timmo Mõts, kuid meie mees Jüri Makarov jääb temast maha vaid 23 punktiga. Juhul, kui esimesi mehi tabab ebaõnn, võivad hea sõiduga kolme hulka tulla Mart Meeru, Aivo Hünnev või Marko Saareke.



Eelmisel aastal võitsite MX2 klassis esikoha. Enne otsustavat etappi jagate Tanel Raugiga võrdsete punktidega liidrikohta. Millise taktikaga lähete Kose krossile?


Tuleb hästi minema saada ja täiega anda. Eelmisel etapil pääsesin rajale alles viimasena, sest starteri juhe oli katki läinud.



Rapla poiss Tanel on andekas ja tugeva võitlejahingega sõidumees, usun, et Kosel peame temaga maha võimsa duelli.



Kolmandal kohal on Aivo Rabbi ja temagi võib hea õnne korral üldvõidule pretendeerida.



Olete ainus motomees, kes võistleb kõigil etappidel nii kahe- kui neljarattalisel tsiklil. Kuidas suudate nii suurt koormust taluda?


Talvistel kestuskrossidel on kaherattaliste sõit vaid ühe tunni pikkune. Mina loen normaalseks sõiduks vähemalt kahte tundi, õige fiilingu saan alles kolme tunniga. Ilmselt olen pisut pikema vedruga sõitja.



Koos Taavi Raadikuga on hea ATV meeskonnasõidul kihutada. Meie taktika on lihtne – tema üritab väga hea startijana liidrikoha hõivata ja edu võimalikult suureks kasvatada, minu ülesanne on saavutatud positsiooni hoida. Tihti tuleb see meil hästi välja, kuid vahel juhtub ka nii, et tehnika ei pea valule vastu.



Kas viimasel etapil antavad topeltpunktid teevad võistlussarja paremaks või halvemaks?


Mulle see süsteem ei meeldi, sest liiga palju võib jääda juhuse hoolde. Ometi saan aru sarja korraldajatest, kes meelitavad sel moel sõitjaid viimasele etapile tulema.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles