Vaesust ja tõrjutust aitasid mõista rollimängud

Grete Naaber
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Noored asuvad proovima ratastoolisõitu ja kogevad, kuidas on selles toolis istuda.
Noored asuvad proovima ratastoolisõitu ja kogevad, kuidas on selles toolis istuda. Foto: Ants Liigus

Euroopa nädalat tähistatakse mitmes Pärnu ja Pärnumaa koolis, eile kogunesid viie haridustempli esindajad kesklinna koolide võimlasse.


Huvitava rollimängu teemal "Vaesuse ja sotsiaalse tõrjutuse vastane aasta" lahtimõtestamiseks korraldas Pärnu maavalitsuse väliskoostöö spetsialist Kersti Liiva.

Esmalt tutvustas Liiva osalejaile Euroopa Liidu teema-aastat. Seejärel sidusid õpilased endal kordamööda silmad rätikuga kinni või toppisid kuulmise vähendamiseks vatti kõrva. Järeldus oli: mitte näha ja kuulda on mõlemad halvad, kuid kui tuleks valida, siis pigem vaegkuulmine. Teine rollimäng vaatles õpilaste käitumist, kui nad pandi endale sotsiaalselt täiesti uude ehk mõne kaasinimese staatusesse.

Üldjoontes olid tagasihoidlikumad raskemates oludes lapsed, kuid leidus optimiste, kes end kõigest hoolimata tõrjutuna ei tundnud.

Viimase katsena anti koolide kolmeliikmelistest gruppidest igaühele üks ratastool, millega tuli linnas sõita. Selgus, et see on raske, kuna kaldteid kas pole või on need halvasti läbitavad. Enim häiris noori aga see, et kõik vaatasid ...

Rollimängudes osalesid Kuninga tänava põhikool, väike vabakool, Paikuse põhikool, Sütevaka humanitaargümnaasium ja Pärnu ühisgümnaasium. Igast koolist oli kolm üheksanda klassi õppurit koos õpetajaga.

Euroopa nädala raames jätkuvad üritused kõigis nimetatud koolides. Teemanädala korraldamise aja võib ise valida, seda tähistatakse Tihemetsa ja Are põhikoolis ning Lindi lasteaias-algkooliski.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles