Maie Kitsing: õppimises pole oluline mitte aine-, vaid inimesetemaatika, mis hakkab mägesid liigutama

Anu Villmann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Iga kool otsustab ise, kas avaldada PISA testi tulemusi. Kuninga tänava kool, kus Maie Kitsing hariduskonverentsil esines, on oma tulemused kodulehele välja pannud. Sealt selgub, et kooli tulemused ületavad viimases PISA testis osalenud OECD riikide, Pärnu maakonna ja Eesti koolide keskmist.
Iga kool otsustab ise, kas avaldada PISA testi tulemusi. Kuninga tänava kool, kus Maie Kitsing hariduskonverentsil esines, on oma tulemused kodulehele välja pannud. Sealt selgub, et kooli tulemused ületavad viimases PISA testis osalenud OECD riikide, Pärnu maakonna ja Eesti koolide keskmist. Foto: Urmas Luik

Pärnu Kuninga tänava põhikooli hariduskonverentsil rääkis haridus- ja teadusministeeriumi välishindamisosakonna nõunik Maie Kitsing PISA andmetele toetudes Eesti koolide emotsionaalsest taustast ning PISAst ja koolirõõmust üldisemalt.

Tuleb välja, et Eesti koolilaste heade akadeemiliste tulemuste varjus on nii mõndagi, mida parandada annaks. Mitte ainult ei peaks, vaid tuleks, sest silmapaistvalt häid tulemusi ei näidanud viimases PISA testis kaugeltki mitte kõik koolid.

Koolist puudumine ja hilinemine võib näida pisiasjana, kuid see on osa koolikultuurist, -väärtustest ja -reeglitest. Kus koolikultuur lonkab, on õpitulemused tagasihoidlikumad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles