Tapa töötud käivad töötukassas Skype´iga

, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tapa valla toimetulekuspetsialist Anne Klettenberg tutvustab abivallavanem Herki Kübarsepale süsteemi, mis aitab töötutel saada ühendust ekraanil oleva töötukassa nõustajaga.
Tapa valla toimetulekuspetsialist Anne Klettenberg tutvustab abivallavanem Herki Kübarsepale süsteemi, mis aitab töötutel saada ühendust ekraanil oleva töötukassa nõustajaga. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Tapal alustas töötukassa esimesena Eestis töö­tute nõustamist Skype’i vahendusel. Tegemist on pilootprojektiga, mis tähendab, et aktiivsed töötud ei pea sõitma maakonnakeskusesse korralisele vestlusele.


Tapal MTÜ Jeeriko majas, kus kohalikud töötud on harjunud käima nii saunas kui söömas, samuti tööharjutustel ning muudel kursustel, on nüüdsest võimalik Skype’i vahendusel saada korralist nõustamist töötukassalt.

Nimelt identifitseerib Tapa valla toetustespetsialist kord kuus toimuval Skype’i-seansil isiku, misjärel vestleb veebikaamera vahendusel töötuga töötukassa nõustaja.

Pärast kolmapäeval toimunud nõustamist ütles kaks aastat töötu olnud Eduard, et selline võimalus on tema jaoks väga mugav.

“Küsitakse ja räägitakse samu asju, mis kohapeal tehti. Et kas olen tööd leidnud, kas mul meeldib Jeerikos käia,” kirjeldas Eduard protseduuri.

Töötukassaga interneti vahendusel suhtlemise põhilise eelisena nimetasid nii Eduard kui teised nõustamisel käinud fakti, et bussisõiduraha jääb alles.

Lihtsalt teostatav

Suuri kulutusi teenuse rakendamiseks teha ei tulnud: nii MTÜ-l Jeeriko kui töötukassal olid olemas arvutid ja programmid, osta tuli vaid veebikaamerad.

“Iga asja jaoks ei ole vaja teha projekti, on võimalik ka oma väheste ressurssidega piloteerida väga head teenust,” märkis Tapa valla sotsiaalnõunik Ene Augas­mägi.

MTÜ Jeeriko juhatuse liige Angela Olt ütles, et idee töötute veebinõustamiseks tekkis sellest, et pidevalt tuli ühendust võtta töötukassaga ja paluda, et nad muudaksid mõne töötu vastuvõtuaega, sest tal ei olnud sõiduraha.

“Kuid see oli mõlemale poolele tülikas. Tegime ettepaneku, et meie töötud saaksid oma nõustamise kätte veebi teel. Töötukassa ja vald olid plaaniga päri, palkasime IT-spetsialisti ja asi läks käima,” rääkis Angela Olt.

Töötukassa Lääne-Virumaa osakonna juhataja Ene Kesler märkis, et eesmärgiks ei ole nõustamise käepäraseks tegemine, vaid inimese tööellu tagasi aitamine.

“Töötukassa tingimuseks on see, et kohapeal oleks aktiivne teenusepakkuja, kes tegeleks töötutega. Probleem on selles, et ei ole eriti palju selliseid mittetulundusühinguid. Meie võtame Tapal veebinõustamisele ainult neid inimesi, kes on Jeerikos tegevad,” kõneles Kesler.

Tapa valla sotsiaalnõunik Ene Augasmägi leidis, et ehk motiveerib veebinõustamine kohalikke töötuid olema aktiivsemad, tegutsema Jeeriko vahendusel näiteks heakorratöödel.

“Töötud on valla heakorraks väga palju teinud. Näiteks lilleklumpe rohides. Nimetame neid hea tahte töödeks, selle eest saavad nad näiteks toitu, korraldame neile väljasõite,” rääkis Angela Olt MTÜst Jeeriko.

Olt on samuti seda meelt, et veebi vahendusel nõustataks aktiivset töötut.

“Sellel ei ole küll mõtet, et inimene käib siin kümmekond minutit, saab oma nime kirja ja läheb istub kodus oma nurgas edasi - see teda ei aita. Aitab see, kui ta tuleb kodust välja, proovib suhelda,” kõneles Angela Olt.

Puuduvad partnerid

Töötukassa ilmselt laialdaselt Skype’i vahendusel nõustama siiski ei hakka.

“Sotsiaaltöötajale seda ülesannet panna ei saa, see eeldab ikkagi kohapealse tugeva MTÜ olemasolu, mida paraku napib. Ja seetõttu see projekt üle Eesti suurelt levida ei saa,” märkis töötukassa Lääne-Virumaa osakonna juhataja Ene Kesler.

Küll on plaanis töötukassa MOBIprojektil ehk nõustajatega bussil teha tänavu sügisel tiir Lääne-Virumaal.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles