Miks näitlejad teatrites vahetuvad

Anu Jürisson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lavastuses ”Hiired pööningul” mängis Lauri Kink (paremal) tõuku.
Lavastuses ”Hiired pööningul” mängis Lauri Kink (paremal) tõuku. Foto: Mats Õun

Viimase aastaga on Endlast eri põhjusel lahkunud rodu näitlejaid. On neid, kellega lepingut ei pikendatud või ei jõutud tingimustes – näiteks palgas – kokkuleppele. Ja on neidki, kes tegid oma valiku isikliku elu põhjal.

Ehkki nii suurt minekut kui sel suvel ei ole Endlas kaua aega olnud, ei näe teatris oma töödki lõpetav kunstiline juht Kalju Komissarov selles midagi ebaloomulikku. Näitlejate koosseis muutus alanud hooajaga enamikus teisteski suuremates teatrites.

“Niisugused liikumised trupist välja ja sisse on paratamatud, sest praegune seis Eesti teatrites erineb kõvasti traditsioonilisest ettekujutusest, et teater kuulub riigile ja õige näitleja on see, kellel on leping riigiteatris. Ometi eksisteerib riigiteatri kõrval mitu korda suurem teistsugune teater, mis ei ole millegi poolest halvem, pigem kohati isegi põnevam ja riskialtim. Tänapäeval ei ole see tragöödia, kui näitleja ütleb, et hakkab vabakutseliseks,” selgitas Komissarov.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles