Pidev kontrollimine pärsib õpihimu ja -tulemusi

Anu Villmann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna ülikooli professor Eve Kikas toonitas Pärnu Kuninga tänava kooli hariduskonverentsil peetud ettekandes, et ei ole tähtis, kui sageli ja kui palju vanem last õppimisel aitab, vaid see, kuidas ta aitab.
Tallinna ülikooli professor Eve Kikas toonitas Pärnu Kuninga tänava kooli hariduskonverentsil peetud ettekandes, et ei ole tähtis, kui sageli ja kui palju vanem last õppimisel aitab, vaid see, kuidas ta aitab. Foto: Urmas Luik

“Kui aitate lapsel õppida, ärge tehke tema eest ülesandeid ära, sest mida rohkem õppimisse sekkuda, seda vähem laps pingutab ja seda rohkem väldib õppimist,” jäi kõlama Tallinna ülikooli professori Eve Kikase ettekandest Pärnu Kuninga tänava põhikooli 8. hariduskonverentsil.

Koolipsühholoogist professori ettekanne „Psüühilised protsessid – kas ja kuidas toetada nende arengut koolis (kuidas muuta õpilasi ja õpetajaid „ideaalsemaks“)” tugines viimaste aastate jooksul põhikooliõpilaste seas tehtud haridusteaduslikel uuringutel.

Artikli alguses välja toodud soovituse adresseeris Kikas eeskätt lapsevanematele, ent samasugust joont tasub hoida õpetajatelgi. Selle mõtteni jõudis professor oma ettekande lõpus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles