Peeter Järvelaid: Tunnel ja ühendatud anumad

Peeter Järvelaid
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuidas võiks mõjuda Eesti-Soome tunneliühendus praegusele vilkale laevaliiklusele?
Kuidas võiks mõjuda Eesti-Soome tunneliühendus praegusele vilkale laevaliiklusele? Foto: Küllike Rooväli / Postimees

Enne valimisi hakati Eestis jälle rääkima Helsingi-Tallinna tunnelist. Kunagi see tuleb. Selle nimeks pannakse Helsingi-Tallinna tunnel, sest see avab maailma äärel elavatele põhjamaa poegadele kiirema tee Lääne-Euroopasse ja annab uue tõuke arenguks. Pole mõtet solvuda, ka meie saaksime sellest tunnelist oma arenguks kasu.

Tunnelid ajaloos

Arvatakse, et maailma vanim veealune tunnel on Terelek kaya tüneli Türgis Kzli jõe all, Boyabati ja Duragani linnast lõunas. Selle vanuseks on hinnatud 2000–5000 aastat, tõenäoliselt oli see tunnel eelkõige kaitseotstarbeline.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles