Punast torni võiks peagi ehtida turismiauhind

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jüri Soo näitab kirja, milles pakutakse Punasele tornile võimalust 60 000 krooni eest auhind osta.
Jüri Soo näitab kirja, milles pakutakse Punasele tornile võimalust 60 000 krooni eest auhind osta. Foto: Ants Liigus

Pärnus ajaloolises Punases tornis käsitöökoda pidavat Jüri Sood tabas eile hommikul üllatus, kui ta tööle tulles leidis postkastist käsitsi signeeritud kirja, mis teatas, et torn on võitnud maineka üleilmse turismiauhinna.

Niisama kiiresti, kui üllatusmoment tekkis, see kirja tausta uurides kadus.

Šveitsi Posti kaudu saadetud ingliskeelsest kirjast selgub, et 36. rahvusvahelise turismi- ja hotellindusauhinna žürii koos Trade Leaders Clubiga on Punase torni valinud 2011. aasta trofee vääriliseks. Auhind antakse kätte tuleva aasta jaanuaris Hispaanias Madridis samal ajal, kui toimub rahvusvaheline turismimess, ja sündmust on oodatud kajastama arvukalt meediaväljaandeid.

Et sülle kukkunud tunnustus kätte saada, tuleb Trade Leaders Clubile detsembris saata oma osalemist kinnitav ankeet ja hakata usinalt raha koguma, sest kolmepäevasel auhinnatseremoonial osalemine maksab 3950 eurot ehk natuke üle 61 000 krooni.

Selle hinna eest pakutakse võitjale peale trofee majutust nooblis viie tärni hotellis, osavõttu õhtusöögiga tseremooniast, osalemist rahvusvahelisel turismimessil ja 2000 auhinnalogoga kleebist, mida edaspidi oma toodetel kasutada saab.

Samuti peavad osalejad tasuma lennupiletite eest ja maksma 150 eurot juhul, kui ürituse lõppedes soovivad auhinna üleandmisel tehtud fotod DVD-l koju kaasa saada.

Trade Leaders Clubi kodulehte külastades selgub, et turismiauhind on vaid üks paljudest auhindadest, mida organisatsioon müüb. Kliente, kes ostetud trofeedega oma riiuleid ehtida soovivad, paistab samuti jaguvat. Skeem ongi üles ehitatud ettevõtjate edevusele ja soovile end tiitlitega kaunistada, midagi seadusvastast pole selles leitud.

Internetist leiab viiteid mitme Eesti ettevõtte kohta, mis oma kodulehel auhinna pälvimist esile tõstavad, ja teateid samalaadsete kirjade levimisest Eestis esineb juba 2000. aastate algusest.

Näiteks mainib Trade Leaders Clubi auhinna pälvimist oma kodulehel Harku Karjäär ja alkoholitootja Onistari trofee kohta on 2002. aastal Delfi majanduslehes pikk uudis avaldatud.

Ehkki Trade Leaders Club üritab jätta muljet, nagu oleks tegu turismimessi raames välja antava tunnustusega, ei seo neid messiga miski peale selle, et oma klientidele pakutakse võimalust seal külastajana osaleda.

Soo kinnitusel ei tekkinud tal kiusatust osta Punasele tornile kõlava nimega auhind, kuid saadud kirja kavatseb ta mälestuseks jätta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles