Romek Kosenkranius: Pärnu õhuvärav valla!

Romek Kosenkranius.

FOTO: Pärnu linnavalitsus

Pärnu lennujaama teema on tüütuseni ära leierdatud. Paraku painab jätkuvalt fakt, et aastakümneid tagasi Sauga jõe kallastele maha pandud betooniväli, millelt uljad punakotkad õhupatrullidele väljalende tegid, vedeleb maas tänini. Lagunev lennurada on ligikaudu 2,5 kilomeetrit pikk ja 45 meetrit lai ja teoreetiliselt võiksid selliste mõõtudega rajalt kas õhku tõusta või seal maanduda kuni 190tonnised lennumasinad. Need on Boeing 737, Bombardier CRJ900 ja Airbus A320 ehk kuni 4C-kategooria lennukid.

Reaalsus on kõigile teada: rajast on kasutuses umbes kolmandik väikesaartega ühenduse pidamiseks ja lennuvälja omaniku kehtestatud piirangud ei luba lennurajale üle kuuetonnise stardimassiga lennukeid. Banaalne olukord: Pärnus nagu on lennuväli ega ole ka!

Pärnu külje all laiuva lennuvälja omanik on Eesti riik, mis juba 1997. aastal asutas AS Pärnu Lennujaama, mis hiljem liideti AS Tallinna Lennujaamaga. Esialgu oli taevas lennujaama kohal pilvitu: 1999. aastal valmisid ajakohane terminal ja lennujuhtimistorn, paigaldati rajavalgustus ja tehti lennuvälja maaparandustöid. Kavas oli osta navigeerimissüsteemid öiseks ja halva ilmaga lendamiseks. Väikesaartega lennuühenduse pidamise kõrval hakkasid toimima tellimuslennud Soome ja Rootsi vahel.

    Tagasi üles