Firma valmistab ette laste jälgimise teenust

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laps ja mobiiltelefon.
Laps ja mobiiltelefon. Foto: Toomas Huik

Tartu ettevõte Mobi Solutions alustas nädala eest rohkem kui pool miljonit krooni maksvat eeluuringut, mis valmistab ette võimaliku uue teenuse, laste jälgimise süsteemi arendamist.


WheresMyKid ehk eesti keeles «Kus mu laps on?» nime kandva teenuse sisust on Mobi Solutionsi juhatuse liikme ja äriarendusjuhi Rain Rannu selgitusel praegu veel vara rääkida, kuid üldjoontes pakub teenus seda, mida nimigi ütleb – võimalust jälgida oma lapse asukohta.

Tuttav tehnoloogia

Äsja alustatud uuring peab Rannu sõnul teenuse sisu ja detailid ette valmistama. «Kui eeluuring on valmis, saab juba täpsemalt ka teenust kirjeldada,» lausus ta.

Mobi Solutionsi teine juhatuse liige ja müügijuht Lauri Kinkar nentis, et tehnoloogiliselt ei ole asukoha määramise teenuses midagi uut.

«Igasugused asukohapõhised tehnoloogiad ja teenused on maailmas jõudsalt arenemas ning kuuluvad ka meie huviorbiiti, sest nende abil on võimalik inimese igapäevaelus mitmeid reaalseid probleeme lahendada,» ütles Kinkar.

Praegu pakuvad Eestis mobiilpositsioneerimise ehk mobiili asukoha määramise teenust näiteks EMT ja Elisa.

«Tehnoloogia on olemas ja tuttav. Uus saab olla vaid selle teenuse terviklahendus ja lisafunktsioonid,» lisas Kinkar ning rääkis, et Mobi Solutionsi laste jälgimise süsteemist tuleb midagi enamat kui lihtsalt asukoha määraja.  

Ei kopeerita

Ka firma äriarendusjuht Rannu kinnitas, et ettevõte ei hakka kordama seda, mida teised juba pakuvad.

«Kuigi selliseid teenuseid on teisigi, ei kopeeri me kedagi, vaid teeme ikka omamoodi,» ütles Rannu, kuid ei soostunud rääkima, milles peitub kavandatava laste jälgimise süsteemi uuenduslikkus võrreldes praeguste positsioneerimisteenustega.

«Vara on rääkida, sest teenus ei ole valmis ja selle sisu võib igal hetkel muutuda,» selgitas Rain Rannu, miks tuleb eeluuringu tulemused kõigepealt ära oodata ja alles seejärel saab kavandatavat teenust lähemalt tutvustada.   

Tootearendust ette valmistav uuring valmib Rannu sõnul tuleval kevadel. Selleks ajaks on ka selge, kas teenus tasub päriselt valmis teha või jääb idee ideeks. Eeluuring läheb maksma 595 000 krooni, sellest 297 500 krooni annab Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles