Ühisgümnaasium alustas koostööd kunstiakadeemiaga

Pärnu ühisgümnaasium õpetab Eesti kunstiakadeemiaga koostöös gümnasistidele arhitektuuri ja disaini.

FOTO: Erakogu

Pärnu ühisgümnaasiumi pedagoogid käisid Eesti kunstiakadeemias (EKA) arutamas, kuidas oma koolis korraldada arhitektuuri- ja disainikursusi.

Pärnu ühisgümnaasium õpetab Eesti kunstiakadeemiaga koostöös gümnasistidele arhitektuuri ja disaini.

FOTO: Erakogu

Pärnu ühisgümnaasium õpetab Eesti kunstiakadeemiaga koostöös gümnasistidele arhitektuuri ja disaini.

FOTO: Erakogu

Pärnu ühisgümnaasium õpetab Eesti kunstiakadeemiaga koostöös gümnasistidele arhitektuuri ja disaini.

FOTO: Erakogu

Ühisgümnaasiumi õppealajuhataja Elve Otsalti ütlust mööda on nende kooli õpilastel saanud paar aastat õppida ahitektuurisuuna valikaineid. Näiteks detsembris korraldasid EKA professor Andres Ojari ja noored arhitektid ühisgümnaasiumis huvitavad töötoad.

„Järgmisel õppeaastal hakkab kool rakendama uut õppekorralduse süsteemi ja kunstiakadeemia õppejõud olid valmis nõustama arhitektuurimooduli kursuste korraldamist,“ rääkis Otsalt.

EKA õppejõud toetavad ainekava koostamist, aga on valmis ka õpilaste projektitöid juhendama ja õpilastele arhitektuuri teaduskonnas valminud magistritöid tutvustama. Kokku lepiti töötubade, ühiste kursuste ja õppekäikude korraldamises.

Kunstiakadeemia arhitektuuri teaduskonna dekaani Toomas Tammise, professor Andres Ojari ja teiste töötajatega kohtunud Otsalt, ühisgümnaasiumi direktor Mart Kuuskmann ja kunstiõpetuse õpetaja Marika Ristmäe said kinnitust, et arhitektuuri õppimine annab ruumikompositsiooni ja disainiülesannete, joonistamise ja joonestamise ülesannete, kunstivahendite ja IKT-võimaluste kasutamise kaudu gümnaasiumiõpilasele võimaluse arendada oma loovust, loomulikku kunstiannet, eesmärgikindlust ja töövõimet.

Pakutavad kursused ei valmista Otsalti selgituse kohaselt ette mitte ainult tulevasi arhitekte või EKAsse astujaid, vaid õpetavad näiteks seoste loomist ja aitavad tundma õppida ümbritsevat eluta ja elus loodust.

    Tagasi üles