Kuidas sakslased pärnakate laevu uputasid

Olaf Esna
, bibliofiil
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu metsakaupmehe Johan Linde moodsa terasest kaubalaeva Lennok meeskonnaliikmed.
Pärnu metsakaupmehe Johan Linde moodsa terasest kaubalaeva Lennok meeskonnaliikmed. Foto: Olaf Esna erakogu

Merekultuuri aastal on paslik tuua lugejate ette taas üks laevalugu, mis räägib sellest, kuidas Saksa mereväelased merekultuurituna pärnakate kaubalaevu uputasid.

Lennoki hukk Põhjamerel

Esimese terasest kaubalaeva ostis ilmasõjaeelse Eesti mereasjanduse suurkuju metsakaupmees Johan Linde (1876–1915) 1910. aastal ja ristis ta Lennokiks. 1912. aasta Merekalendri järgi oli laeva suurus 1124 brutoregistertonni. E. Pasti raamatus on laeva kandevõime 1600 tonni. Esimese maailmasõja puhkemisel rekvireeris Vene valitsus kõik neli Linde aurikut ja toimetas nendega omatahtsi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles