Tunne Kelam: Rail Balticu kriitiline seis

Tunne Kelam
, Euroopa Parlamendi saadik (IRL)
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tunne Kelam.
Tunne Kelam. Foto: PP

Kaherealine 730 kilomeetri pikkune elektrifitseeritud raudtee, mis viib reisijaid Tallinnast Poola piirini ja edaspidi Berliini kiirusega 240 km/h ning aastas 16 miljonit tonni veoseid kiirusega 120 km/h, pakub regiooni inimestele ja majandusele hulga konkreetseid ja täiesti uue kvaliteediga võimalusi.

Samal ajal tundub Rail Balticu (RB) projekti elluviimise osas veel praegugi puuduvat kindlus.

Euroopa Liit rahastab Rail Balticut 85 protsendi ehk viie miljardi euro ulatuses, kuid järgmise etapi rahastamine oleneb asjaosaliste partnerite võimest omavahel praktilistes lahendustes õigeks ajaks kokku leppida, alustamaks aastal 2018 ehitustööga, nagu lepiti kokku 2015. aasta juunis Riias.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles