Sisukord
Paberleht
Postimees

Kaupo Meiel: Vähem hala, rohkem rõõmu

2 min lugemist
FOTO: Pärnu Postimees

Alati, kui Eestile märki otsitakse, pälvib see palju kaja ja vastukaja. Hollandlane Peter Kentie tegi vabast tahtest Eestile turundusplatvormi, ingliskeelse keelemängu, mis põhineb silbi “est” rõhutamisel, viidates sellega rahvusvahelisele riiginimele Estonia. Kontseptsiooni kroon on “ESTonishing”, mis lähtub sõnas astonishing (eesti keeles hämmastav, üllatav).

Tellijale Tellijale

Kentie ideel on toetajaid ja vastaseid, internet kihab edasiarendustest. Mina jõudsin tõsise mõttetöö tulemusena lauseni “Jää kESTma, Kalevite kange rahvas”. Kodanik Martin Lazarev tegi aga lausa terve T-särkide sarja, mille sõnumid on muhedad ja teravmeelsed. Näiteks “ESTupido”, “bEST before”, “c’EST la vie” ja palju muud. Isegi kui Kentie platvormi ametlikult kunagi kasutusse ei võeta, elab see oma elu veel pikka aega edasi.

Eestile ametliku reklaami loomise puhul jääb alati üles küsimus, kas seda on vaja. Päriselt vaja, selles mõttes, et ilma kohe üldse ei saa ja kujundatud hüüdlauseta meid muu maailm üles ei leia. Kas on vaja kulutada hulk raha, mis ei lähe kusjuures disaineritele ja kirjutajatele, vaid neile, kelle kõige loomingulisem töö on järjekordseks koosolekuks mannetu Powerpointi esitluse nikerdamine?

03.07.2020 04.07.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto