Tarbijakaitseamet võttis McDonald'si hindade pärast luubi alla

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aasta algusest tõusid mitmete McDonald'si toodete hinnad.
Aasta algusest tõusid mitmete McDonald'si toodete hinnad. Foto: SCANPIX

Tarbijakaitseamet algatas McDonald'si suhtes menetluse, sest ametil on alust arvata, et ettevõtte hinnapoliitikas võib olla vastuolu. McDonald's liitus eelmisel aastal ausa hinnastamise leppega, ent aasta algul tõsteti siiski mitmete toodete hindu.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski selgitas, et kui ettevõte on liitunud ausa hinnastamise leppega, siis ei oleks see firma tohtinud euro tulekul hindu tõsta.

«Siis võib olla, et nad on rikkunud seda leppe põhimõtet. Nad on andnud lubaduse ja kui nad seda murravad, siis on see ebaausa kauplemisvõtte kasutamine ja tarbijakaitseseaduse mõistes sanktsioneeritav,» lisas Turetski.

Tarbijakaitseamet saatis eelmisel nädalal McDonald'sile järelepärimise, paludes ettevõttelt kirjalikku selgitust konkreetsete alusdokumentidega. Reedel sai amet ka vastuse, milles restoranikett kinnitas, et osas valdkondades on hinnad tõusnud. Turetski sõnul aga ei esitatud ametile alusdokumente ning seega pole ka teada, kui suures mahus hindu tõsteti.

«Me võtame nendega uuesti ühendust ja palume neil selgitada ja teatud dokumendid esitada,» lisas Turetski.

McDonald’si restorani ärijuht Tomasz Nawrocki möönis, et ettevõte ei ole rikkunud ausa hinnastamise kokkuleppe kohustust mitte ära kasutada euro kasutuselevõtmist enda poolt pakutavate kaupade hindade tõstmiseks. «Tõsi, mõnede toodete hinnad on McDonald'si restoranides 1. jaanuarist tõusnud,» lisas Nawrocki.

Esimese põhjusena tõi ärijuht ametlikus seletuses välja tooraine hindade tõusu: «Meie tooted on tugevalt seotud tarnijatelt sisseostetavate tooraine hindadega. 2010. aasta suvest on meie tarnijad rea tooteartiklite hindu tõstnud, millest suurem osa avaldab meie toodetele suurt mõju. Nimetatud hinnatõus kumuleerus mitme kuu jooksul ja seetõttu oli McDonald’s restoraniketi omanik sunnitud oma toodete hindu tõstma alates 1. jaanuarist 2011. See on olnud ettevõtte hinnatõusu peamine põhjus. Kuna vaatame oma hinnastamispoliitikat läbi iga poole aasta tagant, korrigeerisimegi hindu 1. jaanuarist. Tänu sellele absorbeerisime hindade tõusu mitme kuu vältel ilma, et oleksime tõstnud oma lõpptoodete hindu tarbijatele.»

Teise põhjusena tõi Nawrocki välja hindade ümardamise: «Kuna euro kasutuselevõtu käigus tekkinuks klientide jaoks ebamugavad hinnad, otsustasime toodete hindu ümardada klientide jaoks nulli või viiega lõppevaks. Ettevõte ei saa käsitleda iga toote hinda eraldi, vaid igasugune hinnamuutus käivitab automaatselt kõikide hindade ülevaatamise ja vastavate muudatuste tegemise, järgimaks meie ärieesmärke. Seetõttu tingis osade hindade alandamine mõnede teiste hindade tõusu.»

McDonald’s restorani ärijuht kinnitas, et ettevõte ei ole tõstnud oma toodete hinda seoses eurole üleminekuga: «Selle tingis sisseostetava tooraine hindade tõus viimase poolaasta jooksul, samuti langetasime rea toodete hindu, mis moodustavad olulise osa ettevõtte müügikäibest.»

Selliseid ettevõtteid, kelle suhtes tarbijakaitseamet on menetluse algatatud, on Hanna Turetski sõnul veel. Konkreetsete ettevõtete nimesid aga ameti avalike suhete juht välja tuua ei soovinud: «Tegelikult me oleme korjanud need kokku just ajakirjandusest.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles