Haiglajuhid unistavad elektrilisest kärukonksust (39)

Nils Niitra
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu haigla juhatuse esimees Urmas Sule.
Pärnu haigla juhatuse esimees Urmas Sule. Foto: Ants Liigus

Pärnu haigla juht ja haiglate liidu juhatuse esimees Urmas Sule kuulutas välja riigihanke, milles suunab oma uue sõiduki liisingulepingu sujuvalt külluslike lisadega, üle 46 000 euro maksva Volkswagen Passat Alltracki juurde.

Hanke suunatus on sedavõrd ilmne, et selle juures on toodud kaks näidistoodet, millest pakkuja võiks lähtuda: Škoda Superb Combi ja Volkswagen Passat Alltrack. Lingile vajutades saab otse nende Volkswageni kontserni kuuluvate sõidukimarkide kataloogi.

Paraku välistab nõutava lisavarustuse nimekiri Škoda, sest elektriliselt kokkuklapitavat kärukonksu tootja Superbile ei paku. Passat Alltrackile on võimalik selline vidin soetada täiendava 846 euro eest. Elektriliselt kokkuklapitavad kärukonksud kuuluvad pigem mõne luksusõiduki juurde. Tekib küsimus, milleks peaks olema Pärnu haigla juhatuse liikmel töösõitudeks vaja kärukonksu, saati veel elektriliselt kokkuklapitavat.

Hanketingimusi silmitsedes ei maksa end eksitada tõsiasjast, et tegu on Volkswageni, mitte näiteks Mercedesega. Nõutava lisavarustuse maksumus on siin muljet avaldav, suuresti on see maha viksitud Volkswagen Passat Alltracki kataloogist ega jäta konkurentidele palju pakkumisvõimalusi.

Võimas masin

Auto peaks olema võimas – vähemalt 160 kW mootoriga. Nõutud on 18-tollised valuveljed, mida autoasjatundjad ei pea mitte sõidumugavuse, vaid pigem edvistamise vahendiks. Alltracki kataloogis maksavad need lisavarustusena 549 eurot. Autol peab olema seisusoojendus ja -tuulutus koos kaugjuhtimise ja taimeriga, mis tähendab, et enne sõitu saab auto salongi talvel soojaks ja suvel mõnusalt jahedaks teha.

Volkswagen pakub lisavarustusena ka tumendatud leedtagatulesid ning Postimeest konsulteerinud autoasjatundjates tekkis küsimus, miks peaks leedtagatuled olema just nimelt tumendatud. Ka seda peetakse edevuseasjaks, millel pole turvalisusega mingit pistmist.

Ning nahkpolster on säärasel juhul ilmselt hanketingimusena elementaarne. Auto metallikvärvi toon pannakse paika kokkuleppel, seisab hanke nõudmistes.

Küllusliku põhivarustusega maksab nelikveoline ja 162-kilovatine Passat Alltrack üle 37 000 euro, nõutud lisavarustusega kataloogi järgi tehtud arvutuste kohaselt üle 46 000 euro. See on luksusklassi auto maksumus, ehkki mitte Mercedese S-klass.

Postimees helistas Sulele ja küsis, kas autoga hakkab sõitma tema. 

Kommentaarid (39)
Copy
Tagasi üles