Paadimess viis merehuvilised eestlased Helsingisse

Margus Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paragon 31 on paat, mis mõeldud eritingimustesse. Vaja on kõrget lainet, miinuskraade … Suvisel sillerdaval merel on ta kui džiip linnatänaval.
Paragon 31 on paat, mis mõeldud eritingimustesse. Vaja on kõrget lainet, miinuskraade … Suvisel sillerdaval merel on ta kui džiip linnatänaval. Foto: Margus Mets

Läinud pühapäeval lõppes Helsingis iga-aastane merehuvilistele mõeldud näitus “Vene ‘11”. Tavapäraselt palju kohtas seal eestlasi, sest see on lähim ja taskukohaseim viis hoida ennast kursis paatide, merevarustuse ja -elektroonika trendidega.

Helsingi näitus on tegelikult üks Euroopa väiksemaid ja seal esitletavate paatide pikkus jääb enamasti vahemikku viis kuni 12 meetrit.

See on parim paik paadiotsuse tegemiseks, kui kulutada on 30 000 kuni 250 000 eurot. Need, kellel soov hankida rohkem meetreid ning võimalus kulutada vähemalt 500 000 eurot, võiksid sõita näiteks Londoni “Boat Show’le”.

Viimastel aastatel Tallinnas toimunud meremessid on jäänud väheülevaatlikuks.

Rootsis valmistatavad Paragon 25 ja 31 on uudsed nii disainilt kui kogu kontseptsioonilt. Testid on tõestanud nende väga head lainekindlust ning sobivust sõiduks isegi miinuskraadidega.

Üllatavalt mugav ja hea vaateväljaga on ülemine väike kaptenisild. Päikesetekiks on neid kaht tooli ehk palju nimetada. Kesk- ja magamiskajutid ei paku liigset luksust, kuid kõik vajalik pikemaks reisiks on olemas.

Nende paatide vastu oleks Läänemerel kindlasti suurem huvi, kui hind ei oleks luksustoote vääriline. Väiksem Paragon maksab 125 500 ja suurem 260 300 eurot.

Paadimaailmas ei ole majanduslangus toonud kaasa hindade kukkumist. Vastupidi, viimase kümne aastaga on paadid vähemalt kolmandiku võrra kallinenud.

Alumiiniumkerega Busterid on Eestis levinud ning kõrgelt hinnatud kala- ja huvipaadid. Nüüd on mudel XXL saanud katuse pea kohale. Seni sai Busterit teha vee- ja tuulekindlamaks vaid presentkattega. Uudismudel näib stiilne ja turvaline. Kahjuks on sõiduki hind teinud hüppe.

Kajutiga XXL Cabini kere eest tuleb välja käia vähemalt 37 000 eurot, lisandub senisest võimsama rippmootori hind. Veel kallim on teine samasugune alumiiniumpaat Arronet, mis koos 225hobujõulise Honda mootoriga maksab 76 500 eurot. Kui uskuda, oli seegi näituse soodushind.

Õnneks pakkus näitus niisama silmarõõmugi. 1960ndate Cadillace meenutavad ilupaadid, mullivannidega sarnanevad rannapaadid, luksuslik Scorpion 300hobujõulise Mercury rippmootoriga, pikad kitsad kiirpaadid … Nende puhul ei hakka mõtlemagi, kas hind on mõistlik või kuidas on lood sõiduki merekindlusega. Siin otsustavad ainult emotsioonid.

Soome Yamarin tähendas seni kvaliteetset väikest plastist huvipaati. Nüüdsed uudismudelid on üllatuslikult saanud alumiiniumkere. Siseviimistlus meenutab aga üha rohkem kurvikat mullivanni. Hind alates 40 000 eurost teeb sellestki luksussõiduki, mida sobib veele viia vaid päikeselisel suvepäeval.

Eestis leidub sellistele paatidele vähe sõidukohti. Turvalised ja liiklusrohked Rootsi ja Soome saarestikud on ilusate sõidukite näitamiseks ja seltsieluks sobivamad. Eestis eelistatakse odavamaid ja asjalikumaid veesõidukeid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles