Maakonna suurim riigitee remont algab Vändra kandis

Silvia Paluoja
, Pärnu Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnumaal riigiteele jäävatest sildadest avati pooleaastase ja 8,3 miljonit krooni maksnud remondi järel novembri alguses üks pärle, saja aasta vanune Audru sild. Tänavu läheb remonti neli silda.
Pärnumaal riigiteele jäävatest sildadest avati pooleaastase ja 8,3 miljonit krooni maksnud remondi järel novembri alguses üks pärle, saja aasta vanune Audru sild. Tänavu läheb remonti neli silda. Foto: Urmas Luik

Pärnumaa riigiteedesse saab tänavu kulutada 12,8 miljonit eurot, sellest 8,5 kulub kavandatud remondiks, ülejäänud raha aga hooldetöödeks.

Maanteeameti Lääne regiooni direktor Enn Raadik rääkis, et maakonna suurim ja mahukaim taastusremonditav objekt on Suurejõe–Vändra–Kalmaru 9,3 kilomeetri pikkune lõik, kus koostöös Vändra vallaga ehitatakse välja ka kergliiklustee.

Vallavalitsuse panus oli läbirääkimised maaomanikega, kelle kinnistuid turvaline kergliiklustee läbima hakkab.

Tolmust vabaks

Taastusremonti läheb Pärnu–Rakvere tee Tammiste–Vainu lõikki, mille valmimise järel muutub liiklejatele senisest ohutumaks Tammiste külla ehitatud lasteaiani viiva tee ristmik.

Tolmuvaba katte ehitamine algab maanteeameti Lääne regiooni tellimusel Kergu – Pööravere – Pärnu-Jaagupi teel. Sellest 19kilomeetrisest ühendusniidist läheb töösse veidi üle kolmandiku ehk seitse kilomeetrit.

Objekt peab valmima 2012. aastal, seda alustatakse Kergu külast ja eeloleva suvega tuleb tee-ehitajatel jõuda Pööravere külani. Pärnu-Jaagupi – Koonga lõigu ehitus jääb 2013.–2014. aastasse.

“Nimetatud tee ühendab Kesk-Eestit saartega ja selle tolmuvaba katte alla viimine on aastaid olnud päevakorral, nagu oli Tali – Kilingi-Nõmme tee, mis remonditi 2008. aastal, ning hõlbustab oluliselt kahe asula vahelist liiklemist,” mainis Raadik.

Objektide maksumus ja peatöövõtjad selguvad riigihangetel.

Ülekatet tehakse Via Baltical Jänesselja ringristmikust Ehitajate teeni, seega tuleb 350meetrine töösse minev osa maakonnast sujuvalt üle Pärnu linna piiri.

“Nimetatud lõigul on tarvis teha teekatte uuendus, siluda roopad ja Salu bussipeatuses teha sisselõige, et bussi oleks taskus turvaline oodata ja seal bussilt maha astuda,” selgitas Raadik.

Kruusateede katted

Riigi kruusateedele pannakse mitmel lõigul tolmuvaba kate. Eeloleva teeremondi järel saavad kergemini hingata ja autot säästes sõita Vändra–Lokuta–Lelle tee äärde jääjad, katte ehitus toimub 4,4 kilomeetri pikkuses ja siis on kogu tee tolmuvaba. Varem ulatus kate Pärnu maakonna piirini, kui Rapla maakonnast Lelle poolt vaadata.

Halinga valla Mõisaküla ja Metsaveere küla vahel ei tolma pärast teetöid 1,6- ning Paikuse vallas Paikuse–Tammuru teel küla vahel 1,4kilomeetrine lõik.

Esialgu küsimärgiga on ligi 20 kilomeetri teede tolmuvaba katte ehitamine freespurust, mis saadakse Pärnu ümbersõidul tööde jätkudes Ehitajate teel ja Tallinna maantee – Lihula maantee rajatavalt ühenduselt.

Kui maanteeamet tellijana suudab ummikseisust välja tulla ja Pärnu ümber ning sees rajataval ümbersõidul tööd jätkuvad, tunneb sellest rõõmu maarahvaski.

Vanast asfaldist saavad siis tolmuvaba katte Suigu–Tootsi vaheline seitse kilomeetrit, Uduvere–Suigu 4,5, Audru–Sanga 1,8 ja Lindi–Liu–Järve vahel 2,9 kilomeetrit.

Papiniidu–Raeküla vaheliselt teelt freesitud puruga on kavandatud tolmuvaba kate umbes viiel kilomeetril Soometsa–Häädemeeste teel Soometsa külast Võiduküla poole kohast, kus läinud sügisel tolmuvaba katte ehitamine freespurust pooleli jäi.

Rõõmustav teade on Pärnumaa kaguosa elanikele, sest lõpuks ometi hakkab asfalt jõudma rahvusvahelise tähtsusega külateele.

“Läti-Eesti piiriülese koostöö raames oleme esitanud Kilingi-Nõmme – Kiisa – Mazsalaca tee ehitusprojekti selle rahastamiseks eurotoetuste kaudu, rahastamisotsus tehakse mais ja kui see on positiivne, on tolmuvaba katte ehitus ja kogu tee remont plaanitud aastatesse 2012–2013,” selgitas Raadik.

Tali küla vahele on kavandatud 1,1 kilomeetri pikkune koolimaja juurest algav ja turvalisust lisav jalgtee.

Neli silda remonti

Pärnu pealinnapoolses küljes Sauga vallas on algamas Nurme silla ümbruse tee valgustuse ehitamine piki Via Balticat, et valguse saaks ka Sauga alevikku suunduv tee.

Sauga–Nurme tee renoveeritakse kogu pikkuses pärast Tallinna maantee ja Audru tee ühendamist.

Maanteeameti Lääne regiooni tellimusel tehakse maakonna riigiteedel korduspindamisi 74 ja kruusateede remonti 54 kilomeetril ehk enam-vähem samas mahus nagu läinud aastal.

Kapitaalremonti läheb riigiteedel neli silda. Need on Rannametsa–Ikla teel Teesuu sild, Pärnu–Tammuru teel Tammuru sild, Kärbu–Kõima teel Uruste ja Rannametsa–Ikla teel Häädemeeste sild. Mainitud sildadele tehakse kapitaalremont, uued tulevad nii hüdroisolatsioonid kui katted.

Selleks aastaks kavandatud objektide ehitajate leidmiseks on Raadiku sõnutsi suures osas riigihanked tehtud, kuid neist üksikasjalikult rääkida on vara.

Mis puutub pärnakate ja Pärnu kaudu sõitjate pahameelde igast küljest üleskaevatud ja seiskunud teeremonti linna ümbersõitudel ja Via Baltical kui põhimaanteel, siis nende objektide tellija on riigi maanteeamet ning Lääne regioonil pole siin sõna sekka öelda.

Pärnu maakonnas on 1429,5 kilomeetrit riigiteid, neist 628,2 kilomeetrit on kruusateed. Maakonnas on riigiteedel 115 silda.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles