Parv jõepõhjas ei takista ristluslaeval Pärnus silduda

Tõnu Kann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ujuvrestorani Vigor kandnud parv veeti kesklinna kai äärde 2010. aastal.
Ujuvrestorani Vigor kandnud parv veeti kesklinna kai äärde 2010. aastal. Foto: Ants Liigus

Pärnu kesklinna kai ees jõepõhjas ootab ülestõstmist betoonist parvelahmakas, millel kunagi asus ujuvrestoran Vigor. See lammutati ja restorani kandnud parv veeti teisele poole silda, kus see tasapisi uppus.

Parv võiks sinna jäädagi, kui sadamal ei oleks käsil kesklinna kai renoveerimine, et võtta vastu 17. juulil seal silduv ristluslaev Serenissima.

“Muidugi me teadsime, et see parv on jõepõhjas,” kinnitas AS Pärnu Sadama nõukogu liige Kaspar Kokk, kes kesklinna kai ehitust ja ristluslaeva vastuvõtu ettevalmistusi koordineerib. “Küsimus seisneb selles, kas veerandsaja meetri pikkune ja viie meetri laiune parv jõepõhjas takistab Serenissimal silduda.”

Tuukrid käisid umbes viie ja poole meetri sügavusel parve uurimas aprillis. Jõest kogutud andmetele toetudes leiti, et sadamasse saabuvale laevale põhjas lebav alus ohtu ei kujuta, kuna paikneb sillale nii lähedal, et laeva vöör sinna niikuinii ei ulatu.

Jõest kogutud andmetele toetudes leiti, et sadamasse saabuvale laevale põhjas lebav alus ohtu ei kujuta.

Sellest hoolimata oldi möödunud kuul kindlad, et parv tuleb jõest enne kai valmimist välja tõsta, kuid algsete kavatsuste kiuste jäi see tegemata.

“Kuna parv laeva sildumist ei mõjuta, pole ma ehitajatele selle jõepõhjast pinnale toomisega peale käinud,” tunnistas Kokk. “See ei tähenda, et jätaksime parve jõkke. Üles tuleb see tõsta, küsimus on, kunas. Praeguse otsuse kohaselt me parve vees tükeldama ei hakka, vaid peame paremaks selle ühes tükis pinnale kergitamist ja mujale pukseerimist.”

Koka arvates on kesklinna kai betoonimistööd ning vendrite ja pollarite paigaldamine olulisem kui parvega jännata.

“Tähtis on kesklinna kai ristluslaeva vastuvõtuks 17. juulil vendrite ja pollariteni valmis ehitada,” märkis Kokk, kinnitades, et Pärnu tulevase ristlussadama kai saab Serenissima jõudmiseks valmis ja töögraafikust ollakse isegi natuke ees.

“Kõrge veetase segas vahepeal ehitajate tööd, kuid nüüd on vesi alanenud ja betoonimine edeneb,” tähendas Kokk. “Vana parve tõstame üles siis, kui kai on valmis. Kas teeme seda enne või pärast Serenissima Pärnus olekut, ei oska öelda. Täpsematest tähtaegadest ehitustöö kulgemisel võime kõnelda ehk paari nädala pärast.”

17. juulil oodatav Serenissima toob siinsesse sadamasse üle 100 mereturisti ja laev jääb siia päevaks. Serenissima on esimene Läänemerel seilav ristluslaev, mis Pärnu sadamas sildub.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles