Urmas Hännile: Rail Baltic tooks õnne meie õuele

Urmas Hännile
, pensionär
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmas Hännile
Urmas Hännile Foto: PP

Audiitorfirma Ernst & Young koostatud ja aprillis esitletud Rail Balticu tasuvusuuring väärib kiitust, sest analüüs kummutab aastakümneid rahvast lollitanud loosungi õhusõidust kui ajavõidust.

Tõene pilt on selline, et kui 2019. aastal algavad ehitustööd 2026. aastal lõpevad, kimab rong piki Rail Balticu teekoridori Eesti pealinnast lõunanaabrite metropoli (rööpaid pidi on vahemaa 364,48 kilomeetrit) tunni ja 55 minutiga, mida on vaid viis minutit enam, kui kulub selle vahemaa läbimisele teraslinnul.

Uskumatu, kuid nimelt nii juhtub, sest ilmselt iga sõitja esikust lähtuv rong viib ränduri just soovitud ukse ette, samal ajal kui airBalticu teenuse eelistajal kulub uuringu koostajate väitel peale lennuaja lennujaamades veel vähemalt tund. Ehk ta peab läbima enne lendu turvakontrolli ja on sunnitud pärast maandumist konutama laineri salongis, kuni piloodid ruleerivad õhulaeva terminali juurde või aerodroomi töötajad veeretavad trapi lennuki ukse juurde.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles