Tundmatu säästukohv läheb aina paremini kaubaks

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tundmatud säästukohvid on leidnud oma ostjad.
Tundmatud säästukohvid on leidnud oma ostjad. Foto: Laura Oks

Kohvi hinna üleilmne suur tõus on Eesti poodidesse toonud hulga odavamaid tundmatu nimega kohvimarke, mis on mõneti üllatavalt ka ostjaid leidnud.

Maximas nädalalõpul kampaaniahinnaga 2.99 müüki tulnud poolekilosed kohvipakid Tchibo Exclusive kadusid riiulitelt kahe päevaga. Poeketi kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid ütles, et igal nädalal tuleb müüki uus soodsa hinnaga kohv.

Ehkki viimase aastaga on kohv kallinenud 60–80 protsenti, kulub seda koguseliselt enam-vähem sama palju kui varem, sest kes ikka kohvi jooma harjunud, see seda tee või kakao vastu ei vaheta. Küll aga on hakatud ostma odavamaid ja sageli päris tundmatu nimega kohvipakke.

Pakid väiksemad

Nagu kommi- ja võipakkidega, on siingi leitud nippe tarbija eksitamiseks. Näiteks müüb Paulig oma Extra kohvi 450-grammistes pakkides ja Eestis pakendatud, tundmatu päritoluga Laura pakis on kohvipuru vaid 400 grammi.

Hind selle eest – 1.90 – tundub ju esmapilgul väga madal, aga 500 grammi peale ümber arvestatult teeb see üle 2 euro, mis ongi enamasti kõige odavama kohvi hind.

Trikitamiseks võib pidada sedagi, et ehkki baristad ütlevad, et filtri- ja presskannukohvi jahvatus peab olema erinev, on nüüd osale kohvipakkidele ilmunud mõlema sümbolid, mis on tarbijaile eksitav.

Ka valmistajat on raske kindlaks teha, kui pakil on Eesti Pakendi nimetus. Kahtlusi tekitab seegi, et enamikule odavatest kohvidest on suurelt kirjutatud Arabica, ehkki see on Robustaga võrreldes märksa kallim kohviuba.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles