Buss põles kui säraküünal

Eno-Gerrit Link
, veebilehe toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Esmaspäeva õhtul Saugas maha põlenud liinibussi roolinud Alar Ilbi on kõva närviga mees – juba eile oli mees tööpostil ja sõidutas inimesi taas Pärnu ja Sauga vahet.

“Eks väike šokk ikka ole ja väike väringi pärast põlengut sees, aga roolis olemine aitab juhtunust üle saada,” ütles Ilbi.

Üleeile õhtul põles liinibuss Sauga ringristmikul sõidu ajal lahtise leegiga. See on viimaste aegade suurim bussipõleng Pärnumaal.

Õnneks kuuest–seitsmest sõitjast keegi viga ei saanud ja maha kanda tuleb vaid kõvasti tuld saanud seadmed.

Midagi seal enam päästa ei olnud. Põleng levis sekunditega. Alar Ilbi

Pärnu kesklinna ja Sauga kooli vahel sõitev buss nr 57 süttis üleeile kella 18 paiku, kui sõiduk Nurme poolt Saugale lähenema hakkas.

Ilbi jutu järgi märkas ta pikal sirgel peeglist, et bussi taga on hall suitsuvine. “Mõtlesin, et ju pihustid ei tööta hästi,” meenutas ta.

Enne Sauga ringile jõudmist oli tossupilv bussi taga juba suurem. Siis lülitus mootor välja ja Ilbi tüüris ühissõiduki vabakäigul ringristmikule, kus masin seisma jäi.

Sohver läks bussi taha ja avas mootoriruumi paneeli. Pool mootorit oli siis juba leekides.

“Jooksin uuesti bussi, avasin uksed ja palusin sõitjatel väljuda ning haarasin kaasa tulekustuti. Palusin ühel neist häirekeskusesse helistada ja üritasin leeke kustutada, aga midagi seal enam päästa ei olnud. Mootoriruumi avamisel said leegid õhku juurde ja põleng levis sekunditega. Justkui säraküünal,” rääkis Ilbi. “Bussis olnud kuus või seitse inimest astusid bussist rahulikult maha. Mingit paanikat ei olnud.”

Et tegemist oli AS Atko Bussiliinide sõiduvahendiga, jätkus pärast õnnetust internetiavarustes näpuga näitajaid, kes ei pannud põrmugi imeks, et just selle ettevõtte masin põlema läks. Viimaste aastate jooksul on mitmel Atko bussil pidurid peale jäänud ja päästjad on käinud kustutamas rattakoobaste põlenguid. Seda enamasti külmemal ajal, mõne miinuskraadi juures, kui külmunud kondensatsioonivee tõttu on pidurid kinni kiilunud.

Pärnumaa ühistranspordikeskuse (PÜTK) vanemlogistiku Avo Rahu sõnutsi statistikat selliste viperuste kohta ei tehta, kuid aeg-ajalt seda tõesti juhtub ja just vanematel bussidel.

Atko Pärnumaa liinide bussid ongi Eestis vanimad. 2008. aastal Pärnu maavalitsuse korraldatud riigihanke võitnud Atkol on lubatud liinile saata ühissõidukeid, mis ei ole üle 18aastased, arvates nende esmaregistreerimisest. Ülejäänud maakondades on vanimad liinile lubatavad bussid 15aastased.

Esmaspäeval tuleroaks langenud buss oli 15aastane ja oli tehnilise ülevaatuse läbinud augustis. Sõiduki kütusetorustikku, mille lekkest arvatavasti põleng alguse sai, remonditi Ilbi kinnitusel eelmisel aastal.

“Pärast seda hakkas buss paremini sõitma. Pool tundi enne põlengut peatusin kesklinnas, kus rääkisin kolleegiga natuke juttu. Siis ei märganud mingit leket,” ütles ta.

Atko Bussiliinide Pärnu osakonna juhataja Kalvi Murro sõnutsi 18aastasi busse Pärnus ei sõida, kuid ühissõidukid on siiski eakad: valdavalt 14–16aastased.

“Bussid on tõesti vanad, kuid püüame neid heas korras hoida,” ütles Murro.

PÜTKi juhataja Andrus Kärpuk ütles, et maabusse ootab ees noorenduskuur. “Järgmisel aastal lõpeb maakonnaliinide hange, mille järel peaksid maakonnas uued bussid sõitma hakkama,” avaldas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles