Kutsehariduskeskuses kavandatakse taastuvenergia süsteemide tehnikute koolitamist

Merilin Cherry
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnus plaanitakse taastuvenergia süsteemide tehnikute koolitamist.
Pärnus plaanitakse taastuvenergia süsteemide tehnikute koolitamist. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Pärnumaa kutsehariduskeskuses (PKHK) toimus esimene koostöökohtumine taastuvenergiaga seotud erialade õpetamiseks.

PKHK tehnikaõppeosakonna juhataja Jüri Puideti sõnade kohaselt on oluline teada, mida arvavad ettevõtete esindajad taastuvenergia süsteemide tehniku õpetamise kavandamisest. Koos otsitakse vastuseid küsimustele, milline on taastuvenergia süsteemide ehituse ja hoolduse spetsialistide vajadus ning milliseks see kujuneb lähitulevikus.

Praegusest seisust andis ülevaate Eesti päikeseelektri assotsiatsiooni juhataja Andrus Meesak, kes küsitles ühingu liikmeid. Assotsiatsiooni kuulub 80 protsenti valdkonna firmasid. Meesaki sõnutsi paigaldatakse praegu 35 000 päikesepaneeli aastas ja sellega saab hakkama ligikaudu kümme tehnikut.

Edaspidi hakkab turgu mõjutama ehitusseaduse nõue, millega 2018. aastast peavad kõik valmivad ühiskondlikud ja 2021. aastast kõik rajatavad hooned olema liginullenergiamajad. "Meie laiuskraadil on seda võimalik täita, kasutades päikeseenergiasüsteeme. Seega võib lähiaastail oodata väikeste päikeseenergia süsteemide ehitusturu kiiret kasvu," arvas Puidet.

Puidet rääkis moodustest, kuidas kujundada õppekava nii, et osa taastuvenergia süsteemide tehnikute õppest toimuks ettevõttes ja teine osa koolis. PKHK koostatava õppekava järgi omandavad tehnikud töökohapõhises õppes neljanda taseme.

Arutelu tulemusena jõuti järgmiste järeldusteni:

1. arvestades seadusandlusest tulenevat turu võimalikku elavnemist, on päikeseenergia süsteemide tehnikute õpetamine perspektiivne;

2. kõige paremini vastaks vajadustele jätkukoolitus töökohapõhise õppe vormis;

3. koolil on kompetentsid ehituse, mehaanika, elektroonika, ettevõtluse, keskkonnahoiu ja töötervishoiu alal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles