Eesti jahimeeste selts kiidab heaks Rail Balticu tarastamise alternatiivi

PP
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rail Baltic.
Rail Baltic. Foto: www.railbaltic.info

Riigi tellitud analüüsist selgus, et ligikaudu kolmandik Rail Balticu raudteekoridorist on võimalik rajada piirdeaiata, mis aitab kaasa ulukite vabale liikumisele ja kasutada loomahoiatussüsteeme ehk peleteid. Teadlaste uuringu tulemusi toetab Eesti jahimeeste selts (EJS).

„Tunnustame teadlaste tööd tarastamise alternatiivi leidmisel ja tunneme head meelt selle üle, et hirmkallitest ökoduktidest kavatsetakse osaliselt loobuda,“ selgitas EJSi juhatuse liige Tiit Tammsaar. „Oleme endiselt seisukohal, et selle asemel võiks rajada rohkem viadukte, kust rong liiguks ülevalt ning muu liiklus ja loomad alt."

EJS esitas 2016. aasta lõpus pöördumise Rail Balticu projekti juhtivale ministeeriumile raudteekoridori lisauuringute tegemiseks ulukipopulatsioonide jätkusuutlikkust silmas pidades. Pöördumises paluti ehitada laiemad ja kõrgemad teed raud- ja maantee ristumispaikadesse. EJSi juhatuse liikmete sõnutsi tasuks ristmikud rajada nii, et suured sõralised ning põllumajandus- ja metsamasinad liiguksid raudtee alt.

Samuti toetati pöördumises mõtet vähendada ökoduktide arvu, kuna vaatlustulemuste põhjal ei hakka põdrad neist üle minema. Veel soovitati kaaluda muid lahendusi tarade asemele, sest ulukite rändeteede sulgemine võib kaasa tuua tagajärgi, mille likvideerimine võib hiljem olla mitu korda kallim kui hästi kavandatud lahendused.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles