Pärnu uute autode turul vahetus taas liider

FOTO: Tairo Lutter

Veebruaris tõusis Pärnu uute autode turul müügitabeli tippu jälle Škoda, mille mudeleid vuras salongist välja 22.

Populaarsuselt teine automark eelmisel kuul oli Opel, mille mudeleid müüdi 15. Volkswageneid läks veebruaris kaubaks 14, Toyotasid 12 ja Citroëne 11.

Läinud kuul osteti Pärnus 109 uut sõiduautot ja 23 tarbesõidukit. Mullu veebruaris leidis Pärnus omaniku 104 tuttuut masinat. Jaanuaris soetati Pärnus 149 uhiuut autot.

 

Kahe kuuga on Pärnus müüdud 281 uut autot, mida on 51 võrra rohkem kui eelmisel aastal sama ajaga.

Kasutatud autode müügistatistika järgi, kus ei kajastu kõik Pärnus müüdud kasutatud autod, läks eelmisel kuul kaubaks 84 sõiduautot ja 16 tarbesõidukit. Pärnu müügisalongid on sel aastal müünud 198 kasutatud sõidukit, mida on 50 võrra rohkem kui aasta tagasi.

Veebruaris müüdi Eestis kokku 1907 uut sõiduautot, mis ületab möödunud aasta veebruari müügi koguni 21,2 protsendiga. Käesoleva aasta kahe esimese kuuga on kokku müüdud 4354 uut sõiduautot ehk 22,6% enam kui mullu samal perioodil.

Suurima osakaalu moodustasid veebruari müügist väiksema keskklassi autod (23,4%). Jätkuvalt on populaarsed ka keskmised ja väiksemad maasturid, mille osakaal oli vastavalt 21,1% ja 14,7%.

Uute sõiduautode osakaal kõigist jaanuaris esmaregistreeritud autodest oli 57%. Eksporti läks 85 sõiduautot. Uusi elektriautosid müüdi veebruaris 6 (ka see on rekord) ja hübriide 93. Gaasilisaseadmega (CNG ja LPG) sõiduautosid ostsid tarbijad kokku 19.

Veebruaris kasvas ka tarbesõidukite müük, milliseid müüdi kokku 492 ehk 9,8% enam kui mullu. Automarkidest oli populaarseim Citroen 64 sõidukiga, järgnesid Renault ja Toyota, vastavalt 59 ja 46 müüdud tarbesõidukiga. Veokite segmendis olid edukaimad Volvo (31) ja Scania (28).

Loe ka neid

Tagasi üles