Kaubalaev sõitis Kihnu läheduses madalikule

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veebilehelt marinetraffic.com on näha, kuidas kaubalaev Kihnu lõunatipu lähedal juba pikemat aega seisab.
Veebilehelt marinetraffic.com on näha, kuidas kaubalaev Kihnu lõunatipu lähedal juba pikemat aega seisab. Foto: Kuvatõmmis

Kihnlased märkasid saare lõunatipu lähistel juba pikemat aega seismas paberipuitu vedavat kaubalaeva Transforza. Selgus, et alus on madalikule kinni jäänud ja seal seisnud üleeilsest saati. Laeva meeskonnaga on politsei- ja piirivalveameti kinnitusel kõik korras ning aluse kinnijäämine ei ole tekitanud merereostust.

Veeteede ameti kommunikatsioonijuht Priit Põiklik selgitas, et väga palju infot juhtunu kohta pole veel neilgi ja juhtumiga tegeleb politsei- ja piirivalveamet. "Saime eile kell 14.40 laevaliikluse juhtimise keskusest info, et Kihnu saarest lõunas on laev madalikule sõitnud. Kindel on, et vigastatuid kaheksaliikmelises meeskonnas ei ole," teatas Põiklik eile. 

Politsei- ja piirivalveameti merevalvekeskuse vanem Ivar Treffner rääkis, et amet pakkus alusele eile abi, kuid seda ei vajatud.

„Laeval on kaheksaliikmeline meeskond, kes ohus ei ole. Laev ei ole vigastatud ja ohtu keskkonnale ei ole. Laevaagent suhtleb kindlustusega, kes hakkab organiseerima laeva madalikult päästmist. Samuti on agent tellinud tuukrid aluse esmaseks ülevaatuseks. Madalikule sõidu põhjuste uurimisega tegeleb veeteede amet,“ ütles Treffner.

Pärnu sadama turvaülem Viktor Palmet teadis rääkida, et temale helistas aluse kapten üleeile lõuna paiku ja teavitas kinnijäämisest. "Minult küsiti, kas oskan juhendada, kust võiks saada puksiire ja tuukreid," rääkis turvaülem. "Pärnu kandis professionaalseid tuukreid aga eriti pole, nad peavad ilmselt Tallinnast tulema."

Palmet täpsustas, et puksiirile on laeva kinnijäämise koht samuti liiga madal. "Väljatõmbamiseks on vaja tugevat pukserit, aga neil on suurem süvis," lisas ta.

Nii ei saa appi tõtata suure süvisega Pärnu puksiir. "Ega ta ole nii võimaski, et seda laeva madalikult välja tõmmata," märkis Palmet. Transforza kaalub 4275 tonni, on ligemale 100 meetrit pikk ja 16 meetrit lai. Palmet tõdes, et pealegi on jääolud Liivi lahel rasked.

Gibraltari lipu all seilav aastal 2000 ehitatud kaubalaev Transforza oli haavapaberipuulastiga teel Pärnu sadamast Soome Kaskösse. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles