Juhtkiri: Are kurv ja möödasõit

Arvamustoimetus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ares on maantee ületamine siiani olnud paras õnnemäng, kuid maanteeamet tahab seal liiklemist turvalisemaks muuta.
Ares on maantee ületamine siiani olnud paras õnnemäng, kuid maanteeamet tahab seal liiklemist turvalisemaks muuta. Foto: Urmas Luik

Iga sõitja, kellel on asja läbi Are Tallinna poole, teab seda liikluslõksu, mida kujutab endast asulat läbiv maantee. Teadlik juht võtab aegsasti kiiruse maha ja jälgib, ega keegi kummaltki poolt teed rataste alla torma. Autolendurid aga ei tõsta jalgagi gaasipedaalilt, sest paljukest seda Aret ikka on, ja kellele ei meeldiks kiire sõit.

Oli aeg, mil Tallinna poolt lauluga tulijaid eelistas politsei püüda veidi pärast kurvi, sest suveperioodil kippus rohelus kurvitagust veidi varjama ja kiirusemõõtjate nina ees oli juba hilja hoogu maha võtta. Selles liiklusvoos üritasid inimesed maanteed ületades ellu jääda, sest näiteks kohalik pood asub ju ühel ja kool teisel pool teed.

Kurb muidugi, et kiiruskaamerad pole Are kurvis liiklusohutusele suuremat mõju avaldanud. Või on ikkagi karistused leebed? Oma­ette uurimisteema võiks olla seegi, miks kolmandik kiiruseületamise juhtudest registreeritakse Pärnumaal ja neistki suur osa Ares. Kas Ikla–Pärnu–Tallinna suunal sõitjad on erilised ülbikud või on põhjus rohkem tohutus liikluskoormuses?

Ent üldiselt on nii, et mida iganes tehakse Ares liiklusohutuse tagamiseks – kiiruskaamerad ja korralik valgustus – kõik on tervitatav ja maanteeameti püüdlused kiiduväärt. Teeületust hõlbustav ohutussaar peaks sundima kiirust maha võtma ja jalgsi või rattal liiklejaga arvestama.

Mida iganes tehakse Ares liiklusohutuse tagamiseks – kõik on tervitatav.

Kui ükskord suunatakse rahvusvahelise põhimaantee liiklusvoog Arest mööda, on huvitav jälgida, kuidas see mõjub asulale üldiselt. Omal ajal toimiti Pärnumaal nii Kilingi-Nõmmega. Veel pikema mäluga inimesed mäletavad sedagi, et maantee läbis varem Pärnu-Jaagupitki, kuid otsetee valmimisega kadus vajadus asumist läbi sõita. Selliseid kohti on Pärnu–Tallinna maanteel teisigi ja mõne puhul ei saagi aru, kas tee tõmmati läbi asula või kasvas see mõlemale poole teed. Igal juhul on vaja muuta need läbisõidud ohutuks või suunata liiklus ümber.

Nii jääb üle hoida pöialt, et ettenägematud asjaolud plaane kihva ei keera ja Are saab nii ohutussaarega ülekäigukoha kui möödasõidulaiendi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles