Teearenduse eskiis tekitab kohalikes õudu

Silvia Paluoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Turismi­talu pidajad Marju ja Heino Pulst arutavad Valga–Uulu teeristis, kuidas nad eritasandilise ristmiku valmides koju Mere­külasse pääsevad.
Turismi­talu pidajad Marju ja Heino Pulst arutavad Valga–Uulu teeristis, kuidas nad eritasandilise ristmiku valmides koju Mere­külasse pääsevad. Foto: Urmas Luik

Püüdke Pärnust Riia poole sõites teha vasakpööret seitsme ja parempööret nelja ja poole sekundiga, nagu see maanteel liikluse korraldajate arvates peaks toimuma. Kogemus ütleb, et kui jääda põhimaanteel number neli hüvakätt suunduvat teeotsa otsima kiirust vähendades, võib taga olev reka teie autost üle kihutada.

Tallinna–Pärnu–Ikla–Riia maantee ehk Via Baltica on maismaatranspordile kitsas, kuid peab välja kannatama Reiu loendusanduri andmetel aasta keskmisena üle 10 000 ­auto ööpäevas. Tipptunnil rühib suvepealinnast lõunasse üle 1200 masina tunnis. Juuresolevalt graafikult on näha, kuidas Via Baltica meie suunas areneb hoolimata sellest, et põhimaantee number 4 (E67) teemaplaneeringu tee täpsustatud asukohaga kilomeetritel 92,0–170,0 kehtestas Pärnu maavanem Andres Metsoja 1. oktoobril 2012. Nüüd istub Mets­oja Toompeal, maavalitsused on ­kaotatud ja ministrid vahetuvad.

Aga E67-l peaks aasta–kolme pärast olema lust sõita Pärnust lõuna poole, kui maantee on ehitatud topelt laiemaks ja mõlemas suunas viib kaks sõidurada. Paraku alla kümne kilomeetri pikkuselt, sest Uulu–­Valga ristmikust Häädemeeste ristini jätkub planeeringu järgi vaid kaherajaline kolmanda klassi maantee. Uulu–Valga ristmikul tuleb aga ringelda nagu hamster rattal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles