Kuidas Pärnu võlus autoomanikke

Olaf Esna
, bibliofiil
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autokolonn Tallinnast Pärnu on jõudnud mõne kilomeetri kaugusele Pärnust.
Autokolonn Tallinnast Pärnu on jõudnud mõne kilomeetri kaugusele Pärnust. Foto: Olaf Esna erakogu

Peagi saab meie linn jälle Eesti suvepealinnaks. Sellel tiitlil on paarikümneaastane ajalugu. Vanu ajakirju lehitsedes selgub, et suvepealinna tunnused pärinevad juba 1930ndatest aastatest, sest Eesti autoklubi korraldas aastakokkutulekuid just Pärnus.

Auto sünniajaks peetakse 1885. aastat, mil Daimler ja Benz oma iseliikuvate sõidukitega rahva ette ilmusid. Ei kulunud tervet igavikku, kui juba 1894 hakkasid Tallinnas härrased Hildebrand ja Wolfmüller isesõitvaid jalgrattaid meisterdama. Selliste sõiduriistade müügi võttis oma õlule vabrikant John Schümann. Uue sõiduriista demonstratsioon toimus 14. mail 1895 Kadrioru velodroomil. Sissepääs maksis 20 kopikat ja muusikat tegi sõjaväeorkester.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles