Selle aasta märtsis põhjustas poleemikat kohalike vastuseis Uulu–Valga ringristmiku eskiisile. Vähem tähelepanu on aga pälvinud asjaolu, et sama projekti raames toimuvad suured muutused Pärnus Raeküla liikluseski.
Raekülas jääb ristmikke vähemaks (1)
Maanteeameti planeeringute osakonna projektijuhi Rašid Pulatovi sõnutsi on plaanis muuta Via Balticat liiklusohutumaks, mistõttu suletakse Raekülas mitu väiksemat peale- ja mahasõitu. Ametkond soovib nimelt kinni panna pääsud Riia maanteele Vambola, Tarva, Hirve, Hiie ja Laane tänavalt.
2021. aastast jäävad maanteele avatuks seega Lennuki ja Lembitu tänava algus ja Rannametsa tee.
Raeküla kooli kollektiivile teeb see muret, kuna muudatuste tulemusena tõotab liiklus Lembitu tänaval veel tiheneda. “Meie soov on aastaid olnud see, et Lembitu tänava ots võiks liikluseks üldse kinni olla,” ütleb direktor Liilia Oberg. Kool näeks Obergi hinnangul Lembitu tänavat parema meelega rahuliku kultuuri- ja haridusalana.
Maanteeamet toonitab seevastu, et Lembitu tänaval liiklusvoog ei suurene: sõidukeid suunatakse Merimetsa tänavalt edaspidi Rannametsa teele. Maantee ja Rannametsa tee ristumisele peaks projekti kohaselt kerkima fooriristmik, kust on võimalik teha nii parem- kui vasakpöördeid. Tee ületamine võimaldatakse jalakäijatele ja jalgratturitelegi.
Autojuhte motiveerib Pulatovi sõnutsi just Rannametsa teed valima fakt, et Lembitu tänaval puudub vasakpöörde tegemise ja Paide maanteele sõidu koht.
Raeküla Vanakooli keskuse juhataja Piia Karro-Selg ei näe muutustes samuti suurt probleemi. Küll avaldab ta lootust, et Lembitu tänavale paigaldatakse lamavad politseinikud, vähendamaks sõidukite kiirust.
Raeküla linnaosa tänavaid ootavad peagi ees muudki muudatused. 15. juuni Pärnu Postimehes oli juttu müratõkkeseintest, mis juba hiljemalt viie aasta pärast peaksid Riia maanteed ääristama.