Eilsest kehtima hakanud piletisüsteem ei hakanud tööle tõrgeteta. Pärnumaa ühistranspordikeskus (PÜTK) põhjendab seda erakordselt lühikese ettevalmistusajaga ja loodab kogu süsteemi korda saada paari nädala jooksul.
Kärpuk uuest piletisüsteemist: Meil oli ettevalmistuseks vaid neli päeva (2)
“Pärast seda, kui 26. juuni pärastlõunal tuli maanteeametist käskkiri, millised hinnad ja soodustused meil kehtima hakkavad, saime hakata uut süsteemi välja töötama,” selgitas PÜTKi juht Andrus Kärpuk. “Meil oli vaid neli päeva aega, et lasta käiku süsteem, mis puudutab 80 000 inimest koos kõigi mõeldavate eranditega, ja vana süsteemist osa asju uude üle kanda.”
Ühistranspordikeskusel on piletimüügifirmaga leping, et muudatustest tuleb kuu aega ette teatada.
“Arvestades, et nad tulid meile vastu ja lasime 1. juulist käiku täiesti testimata süsteemi, võime öelda, et läks päris hästi,” sõnas Kärpuk.
Paraku pole praegu veel võimalik 30 päeva piletit osta R-kioskitest ega postkontoritest, küll saab neid soetada interneti teel või bussijaama kassast. Probleem loodetakse lahendada nädala jooksul.
Samuti ei toimi osa pileteid nagu sõbra-, päeva- ja viie päeva pilet. “Seda seetõttu, et nende aluseks olevad tunnipiletid on testimata,” lisas Kärpuk.
“Esiteks võtsid täna kella 10ni validaatorid kaartidelt ühe euro asemel maha kaks. See viga on nüüd parandatud ja need inimesed saavad raha kaardile mõne aja pärast tagasi,” rääkis Kärpuk.
Teine oluline asi on elukohapõhine piletisüsteem. “Kümnete tuhandete sõidukaart tuleb üle isikustada, et kontrollida, kas ta on Pärnumaa elanik. Selle isikustamise käigus esines tõrkeid ja osa üle 63aastaseid ei ole saanud kasutada tasuta sõidu õigust,” tõdes Kärpuk. “Sellel juhul aitab, kui kaart uuesti isikustada.”
Kärpuk palus kõigil inimestel säilitada rahu. “Me anname endast parima ega soovi kellelegi ülekohut teha,” sõnas ta. “Selliseid asju nagu see uus piletisüsteem pole Eestis varem tehtud ja sellise lühikese tähtajaga neid ei tehtagi.”