Mahasõit jäi ikkagi pahasõiduks

Asso Puidet
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnakas Kaidi on pahane nii linnavalitsuse, AS Pärnu Vee kui teetööliste peale.
Pärnakas Kaidi on pahane nii linnavalitsuse, AS Pärnu Vee kui teetööliste peale. Foto: Ants Liigus

Pärnus Tallinna maantee 41 elav Janne on aastaid kulutanud linnavalitsuse uksepiitu ja kõnetraate oma palvetega, et tehtagu tema hoovi väljasõidu kohale ometi korralik kõnniteelt mahasõit.

Paar nädalat tagasi, kui Tallinna maanteel torutöödega ühele poole saadi ja asfaltijad teed taastama asusid, võttis Janne juba tuttava tee jalge alla ja läks linnavalitsusse taas jutuga, et ehk jäetaks tema hoovipääsu ees endine olukord taastamata ja langetataks kõnniteed nii palju, et sellest annaks sõidukit lõhkumata üle sõita.

Janne ei mäleta täpselt, millise ametniku vastuvõtul ta käis, aga igatahes oli too õpetanud, et öelgu Janne ise töömeestele oma palve edasi, küll need asja ära teevad. Sama juttu oli talle aetud tööde tellija AS Pärnu Vee kontoris, kust Janne samuti igaks juhuks läbi astus.

Läti töömees valetas

Et Janne ise suuremat autoga ei sõida, delegeeris ta ehitusmeestega läbirääkimise üürnik Kaidile, kes siiamaani on oma masina velgede ja amortide säästmiseks käepäraste vahendite abil mahasõitu kohendanud. Ent see pole lahendus.

“Mul on juba ühed prussid ja raudtoru siit pihta pandud,” kurtis Janne.

Eelmise nädala keskel, kui Nordecon Infra ASi teemehed oma tööjärjega Tallinna maantee 41ni hakkasid jõudma, tegi Kaidi lätlasest kõnniteemeistriga juttu. Too Kaidi mäletamist mööda must, väga pigine ja kõhn mees oli kinnitanud, et kõik saab korda ja kõnnitee äär ei tule kõrgem kui viis sentimeetrit.

Suur oli aga Kaidi pahameel, kui töölt naastes ja hoovi keerates selgus, et lätlane polnud oma sõna pidanud. Kõnnitee serv oli kümne sentimeetri kõrguseks ehitatud!

“Kui inimene näeb, et ma ehitan seda mahasõitu siia, ja tuleb ja laob mulle ikka selle müüri ette, ei ole tal seal üleval kõik korras,” pani majaelanik töömehele pikalt mõtlemata diagnoosi.

“Hilja, perenaine, hilja”

Ebaõiglaselt, nagu kinnitas teisipäeval Tallinna maanteel tee- ja torutööd üle vaadanud Pärnu Vee juht Garri Suuk. Tema selgitusel peavad töömehed lähtuma plaanist ja projektist, selmet ehitada tänavat ümberkaudsete elanike näpunäidete järgi. “Tee struktuuri, profiili või äärekivide kõrgust saab muuta linnavalitsuse majandusosakonnaga kooskõlastatult,” selgitas ta.

Linnavalitsuse majandusosakond oleks pidanud tegema kodaniku palve peale projektis muudatuse ja esitama selle Pärnu Veele, kust see oleks töökäsuna töövõtjale ette kirjutatud.

“Üle linna toimuvad kaevamis-ja teetööd, igale poole lihtalt ei jõua”, linnavalitsuse teede peaspetsialist Jaak Kanniste sõnul pidanuks krundivaldaja ise oma hoovi mahasõidu eest hea seisma ja mitte lootma töömehe lubadusele, vaid nähes, et teetöödega tema majani hakatakse jõudma, linnavalitsusega ühendust võtma. “Sellest on muidugi kahju, et töömees ei täitnudki oma lubadust,” nentis Kanniste samas.

Igal juhul on rong nüüdseks läinud. “Mina arvan, et enam ei ole siin võimalik midagi muuta, siin tuleks äärekivid ja asfalt üles ja sõidutee lahti võtta – see nõuab väga suuri kulutusi,” tunnistas Suuk.

Nii tuleb Tallinna maantee 41 elanikel edaspidigi endal vaadata, kas ja kuidas nad sõiduriista lõhkumata koduhoovi pääsevad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles