Spordimuuseumis avati tehnikaspordi näitus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti spordimuuseumi juhtivteadur Enn Mainla näitab Eestile suuri võite toonud tsikleid.
Eesti spordimuuseumi juhtivteadur Enn Mainla näitab Eestile suuri võite toonud tsikleid. Foto: Margus Ansu / Postimees

Tartus Eesti spordimuuseumis on aasta lõpuni avatud auto- ja mootorrattaspordile pühendatud näitus.

Eesti mootorispordimuuseumi, Eesti spordimuuseumi ja spordiajakirjanik Aare Arula koostöös valminud väljapanek annab eheda ülevaate Eesti mootorispordi ajaloost selle erinevates tahkudes.

Näitusele on välja pandud originaalne Estonia väikevormel, 15 mootorratast, võistlusvormid ja -kiivrid, hulgaliselt karikaid ja autasusid, postreid, kunstiteoseid ning esinduslik mänguautode kollektsioon.

Näituse külastaja näeb mootorratast, millega Endel Kiisa kihutas maailmameistrivõistlustel, saab uudistada tänapäeva vormelautot, võib istuda külgkorviga mootorrattale ja Markko Märtini ralliautosse. Huvipakkuvad on vanad Uralid, IŽid, ESOd, Minskid ja CŽd.

“Eesti mootorisport on, jalg gaasipedaalil, kihutanud pika tee alates esimesest 140 versta pikkusest pikamaasõidust Tallinn-Rapla-Tallinn 1921. aastal kuni Markko Märtini rallisõitudeni välja,” rääkis Aare Arula.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles