Kiusamine on kogu kollektiivi mure

Annika Kuusik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui kiusajaks on tööandja, pole head lahendust.
Kui kiusajaks on tööandja, pole head lahendust. Foto: shutterstock.com

Kust jookseb piir töökiusamise ja tava­pärase, igati asja­kohase kontrollimise ja tagasiside, seal­hulgas negatiivse andmisel? Seda on mõnel juhul nii kiusajal kui kiusataval endal raske öelda. Kuid formaalne määratlus on: kui töötajat koheldakse korduvalt, see tähendab süsteemselt ja pikka aega ebameeldival või alandaval viisil, nii et tal on end raske selle vastu kaitsta, on see kiusamine.

Eda Rannamägi mullu Tartu ülikooli Pärnu kolledžis kaitstud lõputöö järgi loetakse kiusamiseks sedagi, kui inimesele ei anta tööülesannete täitmiseks vajalikku infot, temalt nõutakse kompetentsile mittevastavate ülesannete täitmist või teda ignoreeritakse. Infosulg ja tähelepanuta jätmine on ka Rannamägi tehtud uuringu järgi enamlevinud kiusamise vormid. Füüsilist hirmutamist, karjumist, viha välja­valamist kogetakse harvem.

Tööinspektsiooni kommunikatsiooni peaspetsialisti Jana Rosenfeldi sõnutsi võib inspektsiooni kogemuse põhjal öelda, et töökiusamise kohta teavad inimesed varasemast pisut ­rohkem ja teemast räägitakse üha enam. Inspektsioonilt palutakse sel teemal enamasti nõuandeid, päris sekkumist on nõutud erandjuhtudel. Samal ajal on vaid soovituste küsimine positiivne, sest kindlasti ei tohiks kiusamise ohvriks langenud töötaja jääda oma murega üksinda.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles