Talve tulekuks ollakse valmis nii linnas kui maal

Urmas Hännile
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lumesahkasid võib tuleval talvel näha harvemini – linn tõmbas teehooldusraha koomale.
Lumesahkasid võib tuleval talvel näha harvemini – linn tõmbas teehooldusraha koomale. Foto: Ants Liigus

Pärnumaa teedele võiks talv tulla hommepäev, sest nii raha kui masinaid lume ja libeduse tõrjeks piisab.

„Mitte mingisuguseid probleeme,” kinnitas AS Pärnumaa Teede juhatuse liige Uno Kask pärimise peale, mis juhtuks, kui ilm lähitundidel külmale ja sajule pöörab.

Öelduga pidas Kask silmas nii masinate valmisolekut kui tööde tegemiseks tarvilikku raha.

Nii esimest kui teist on tarvis päris hoolega, sest Pärnumaa Teedel on talihooldada 1433,5 kilomeetrit maakonna teid. Neist arvestatav osa kolmandal talvisel seisunditasemel, mis tähendab seal libedustõrjet hiljemalt nelja tunni jooksul pärast saju lõppu. Lumelörtsi ja soolalume segu eemaldamiseks on lubatud pisut rohkem aega.

Tähtis on, et teede olukord on pideva kontrolli all – see on teemeistrite mure ja hool.

Pärnu linnavalitsuse majandusosakonna juhataja Mait Talvoja nentis, et ehkki läinud talv oli karm ja lumerohke, on linnal teede hoolduseks kenake sent varuks.

„Järel on ümmarguselt 334 000 eurot ehk see poolteist kuud võib tulla samasugust lund nagu eelmisel aastal – pole probleemi,” märkis Talvoja.

Seda selliselgi juhul, kui osa rahast kuluks juhataja sõnutsi nippele-näppele ehk teeaukude parandamisele, mõne kruusateelõigu höövliga silumisele või mõnda kohta paari ruutmeetri asfaldi panekule. „Need kõik on väikesed summad,” hindas Talvoja.

Küll tõotab raskusi uues eelarves teehoolduseks eraldatav raha: 2012. aastal on seda 742 200 eurot.

2011. aastal oli teede jooksvaks remondiks ja hoolduseks 1 177 600 eurot. Selle sees need 287 000 eurot, mis linn seoses raske talvega teehooldusele lisa eraldas.

Paratamatult kajastub vähenemine milleski, talvel eelkõige lume- ja libedustõrjes.

„Teeme suurema osa neljanda kategooria tänavatest kolmanda kategooria tänavateks, mis tähendab, et hooldustsükkel pikeneb,” ütles Talvoja. „Neljanda kategooria tänavateks jäävad linna sissesõidud, à la Tallinna maantee, Riia maantee, Haapsalu maantee, Jannseni. Ülejäänud saavad olema kõik kas kolmas või teine kategooria.”

Tänava teine kategooria tähendab vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusele seda, et lumelörtsi peab sealt eemaldama 12 tunni jooksul pärast saju lõppemist, libedustõrjega on aega kaheksa tundi, soolalume tänavalt eemaldamise aega aga polegi ette kirjutatud.

„See, et soola ei panda enam nii palju, on masinatele hea,” märkis Talvoja. „Samal ajal on halb, et sahka ei anta nii tihedalt kui varem.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles