Tellijale
Kristjan Kaunissaare: Rail Balticu müüdid ehk Hirmul on suured silmad (3)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Iga suure taristuprojektiga kaasnevad hirmud, ootused ja arusaamad, mis omakorda kujundavad kuulujutte, millel on kombeks juurduda ja oma elu elama hakata. Nii pole põhjust imestada, et Eestit ülejäänud Euroopaga ühendava raudteeprojekti kohta on liikvel eri müüte.
Tartu müüt, mille kohaselt tulnuks Rail Baltic kavandada olemasolevale Tartu kaudu kulgevale raudteele. 25 aastat on räägitud Rail Balticust kui kiirest ühendusest läbi Pärnu. Tõsi, korraks nihkus arutelu ühendusele läbi Tartu, kuid 2011. aastal jõuti arusaamisele, et Tartu kaudu raudtee rajamine läinuks nii märkimisväärselt kallimaks kui mõjutanuks negatiivsemalt loodust ja inimeste elukorraldust. Põhjus on selge ja lihtne: kuni 250kilomeetrist tunnikiirust võimaldava raudtee tarvis on praegune teekoridor liiga sakiline.