Ligi kaks kolmandikku Eesti elanikest pooldab Rail Balticu raudteeühendust (19)

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Rail Balticu esialgse sõiduplaani kohaselt kasvab raudtee valmimise järel päevas väljumiste arv kümne aasta jooksul neljalt kuueni ning Tallinnast ja Pärnust saab lõunanaabrite pealinna ja ka Leetu-Poola sõita päevasel ajal iga kahe tunni tagant.
Rail Balticu esialgse sõiduplaani kohaselt kasvab raudtee valmimise järel päevas väljumiste arv kümne aasta jooksul neljalt kuueni ning Tallinnast ja Pärnust saab lõunanaabrite pealinna ja ka Leetu-Poola sõita päevasel ajal iga kahe tunni tagant. Foto: Rail Baltic

Aprillis tehtud arvamusuuringu kohaselt on Eesti inimeste toetus Rail Balticu kiirele raudteeühendusele tõusnud 64 protsendile, mis on viimase kolme aasta kõrgeim tase.

Võrreldes mullu sügisega on toetajate arv kasvanud seitse protsendipunkti. Nende inimeste arv, kes Rail Balticu projekti pigem või üldse ei toeta, oli möödunud kuul 2018. aasta oktoobris tehtud küsitlusega võrreldes kahanenud kuue protsendipunkti võrra 25 protsendini. Inimeste arv, kellel puudub seisukoht, kahanes protsendi võrra, 11 protsendile.

«Valminud eelprojekt, esimese lõigu projekteerimislepingu sõlmimine ja esimese viadukti ehituse algus: meie konkreetsed tegevused just viimase pisut enam kui poole aasta jooksul annavad tõenäoliselt Eesti elanikele kindlust, et saame hea rongiühenduse Euroopaga,» lausus Rail Baltic Estonia juht Riia Sillave. «Kindlasti samavõrra oluline on ka Soome riigi ametlik otsus Rail Balticu projektiga liituda.»

Sillave sõnul on kasvanud nende inimeste arv, kes peavad vajalikuks kiiret ja nüüdisaegset raudteeühendust Euroopaga – tänavu aprillis toetas kiiremaid ühendusi 69 protsenti võrrelduna oktoobri 62 protsendiga. Ka Rail Balticu projekti mõju Eestile peab positiivseks 69 protsenti inimestest, mis on sügisega võrreldes 7 protsendipunkti enam.

Nendest inimestest, kes Rail Balticut ei toeta, oleks pooled keskkonnakahjude minimeerimise korral valmis oma meelt muutma, 37 protsendi sõnul oleksid nad valmis projekti toetama juhul, kui projekt oleks lisaks sotsiaalmajanduslikule tasuvusele ka rahaliselt kasumlik.

RAIT Faktum & Ariko on elanike meelestatust ja teadlikkust Rail Balticu projektiga seoses uurinud sarnasele metoodikale tuginedes alates 2016. aasta sügisest. Värske küsitlus tehti  1005 elaniku seas 17.–30. aprillini.

Rail Baltic on turvaline ja keskkonnasõbralik raudtee, mis ühendab Eestit lõunanaabrite ja Kesk-Euroopaga. Rajatav raudtee võimaldab reisijatele liikumiskiiruse kuni 249 km/h ning kaubarongidele kuni 120 km/h.

Kommentaarid (19)
Copy
Tagasi üles