Regulaarlennud Pärnust algavad 2014

Kalev Vilgats
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PP

AS Tallinna Lennujaama nõukogu liige Väino Linde on üsna kindel, et rahvusvahelised regulaarlennud Pärnust hakkavad toimuma 2014. aastal juba renoveeritud Pärnu lennujaamast ja igati korras lennurajalt.

”Kannatust, härrased!” ütleb riigikogu reformierakondlasest liige Väino Linde, vastates e-kirjaga Pärnu Postimehe küsimustele. Linde sõnade kohaselt tuleb kõigepealt praegusele olukorrale ausalt silma vaadata.

Seis on järgmine: Pärnu lennujaam on AS Tallinna Lennujaama osa. Kuna Pärnu lennujaama omatulu on pea olematu, siis peetakse seda ülal riigieelarvest (2011. aastal ligemale 351 000 eurot) ja osalt Tallinna lennujaama rahaga (tänavu umbes 20 000 eurot).

Väikese lennukiga toimuvad Pärnust pidevad reisid saartele, 30kohalisest terminalist ja olemasolevast personalist selleks piisab. Lendamiskõlblik on osa lennurajast.

Suviste tellimuslendude puhul on lennujaama personali Tallinnast bussiga juurde toodud. Suuremate lennukite puhul on lennurajaga küll probleeme esinenud, kuid harvadel reisidel on hakkama saadud.

Karmid ohutusnõuded

Linde tõdeb, et rahvusvaheliste igapäevaste regulaarreiside puhul karmistuvad lennuohutusnõuded tunduvalt. Teadupoolest soovib Flybe lennata 70kohaliste lennukitega, mis tähendab, et igapäevaste regulaarreiside puhul on kõik turva-, pääste- ning lennurajanõuded hoopis rangemad. Vajalik on terminali ümber- ja juurdeehitus. Lennurada tuleb pea täies mahus renoveerida, muretseda kallid tuletõrjeautod, ohutus- ja lennuliiklusseadmed.

Linde toob näiteks tuletõrjeauto, mis maksab vähemalt 400 000 eurot. Pärnu päästjatelt seda laenata ei saa, kuna see peab olema niinimetatud üleni vahuauto. Seni on rahvusvaheliste lendude puhul vajalik auto Tallinna lennujaamast kohale sõitnud.

Küsimus on rahas

”Kogu küsimus ongi rahas. Ületamatu summa või mitte, aga praegu pole kümmet miljonit eurot Pärnu lennujaama renoveerimiseks kuskilt võtta. Ainus võimalus on Euroopa raha, mis avaneb 2013. aastal, ja sel suunal edasi töötada,” selgitab Linde.

Riigikogu liige loodab, et Pärnu lennujaama renoveerimiseks raha leidmist toetab ka majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.

”Kuressaare ja Tartu lennujaam on korda saadud ja nüüd ongi järg Pärnu käes. Seda on korduvalt arutatud AS Tallinna Lennujaama nõukogus,” lisab Linde.

Flybe tuli Eestisse tänu AS Tallinna Lennujaama aktiivsusele ja kokkulepetele ning talle tutvustati edaspidiseid lennuvõimalusi Pärnusse.

Pärnakana on Linde Pärnu lennujaama rahvusvaheliseks muutmise poolt ja tunnistab, et regionaalse ettevõtmisena, mis maakonda ligitõmbavamaks muudab, on see väga tarvilik ja õige asi. Ent isegi igapäevane Flybe lennuühendus ei viiks Pärnu lennujaama kasumisse, ehk ainult siis, kui lennud toimuksid vähemalt neli korda päevas. Miinusesse jääv raha tuleb leida ja Linde on optimistlik, et see leitaksegi.

Linde erakonnakaaslane Andrei Korobeinik aga andis Pärnu Postimehe eilse lennujaamateemalise uudisloo peale teada, et ei vasta tõele, nagu kaitsnuks tema kohtumisel Pärnu linnavalitsusega AS Tallinna Lennujaama seisukohta. Küll pärines Korobeinikult lennujaama arutelu algatamine riigikogu Pärnumaa saadikurühmas.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles