Kuidas kunstist ja muusikast koolis rääkida?

Laura Vadam
, reporter
Copy
Muusik Reigo Ahven, Eesti kunstikoolide liidu juhataja ja Pärnu kunstikooli direktor Kristel Kallau ning tegevuskunstnik Indrek Haas usuvad, et kunsti- ja muusikaõpetajatel võib nappida julgust ja tahtmist noori mõista.
Muusik Reigo Ahven, Eesti kunstikoolide liidu juhataja ja Pärnu kunstikooli direktor Kristel Kallau ning tegevuskunstnik Indrek Haas usuvad, et kunsti- ja muusikaõpetajatel võib nappida julgust ja tahtmist noori mõista. Foto: Urmas Luik

Nädal tagasi kohtusid Tõstamaa mõisas loomeinimesed. Nende seas kunstnikud ja muusikud, samuti üldhariduskoolide õpetajad. Kokku ligikaudu 50 osalist. Eesti kunstikoolide liidu korraldatav inspiratsioonilaager kutsus teist korda kokku grupi inimesi, kes hoiavad silma peal loomemaailma arengusuundadel. Mis aga kõige tähtsam: muutustel, mille mõjusfääris on noored.

Nii lasti end kooli eel inspireerida teistel pedagoogidel ja aktiivsetel kunstnikel-muusikutel, kes jagasid mõtteid õpetamise murekohtadest tänapäeval. Selgus aga, et probleeme on võimalik pöörata tugevateks külgedeks, kui jagub julgust katsetada.

Kui küsisin, kas õpetajad ise midagi haridussüsteemis muuta saavad, vastas liidu juhataja ja Pärnu kunstikooli direktor Kristel Kallau: “Kui saame õpetajatelt eemaldada hirmud ja avada nende silmad, kasvatame seda kriitiliselt mõtlevat massi, kes viib muutused ja uue energia kooli.”

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles