Austraallane mängib looduse värvidega

Laura Vadam
, reporter
Copy
Austraalia kunstnik Anna Glynn seob oma loomingus eri vorme ja mängib tihti looduse loomulike värvidega.
Austraalia kunstnik Anna Glynn seob oma loomingus eri vorme ja mängib tihti looduse loomulike värvidega. Foto: UKM/Anna Glynn

Matsalu loodusfilmide festivali ja üleilmse keskkonnakriisi valguses avab Pärnu uue kunsti muuseum (UKM) reedel Austraalia kunstniku Anna Glynni näituse “Üksi jäetud”.

Glynn seob oma loomingus eri vorme: maali, joonistust, animatsiooni, skulptuuri, muusikat, heli ja teksti. Žanrite ühendamisel sünnivad ­visuaalselt poeetilised teosed, mis süüvivad inimeste ja looduse, maa ja koha, olemasoleva ja kaduva suhetesse. Glynni kõnetavad eelkõige loodus, ajalugu ja inimest ümbritsev.

Pärnu toob auhinnatud multimeediakunstnik ökoloogia üle arutlema ärgitavad installatsioonid. “Üksi jäetud” koosneb töödest, mis valminud rahvusvaheliste kunsti- ja ökoloogiaprojektide tulemusena kahasse kaasmaalasest bioloogi Peter Dalmazzoga. Samu töid esitleti mullu Austraalia kunstibiennaalil.

Ohustatud liikidele keskenduv kunstiprojekt pöörab Pärnus tähelepanu duo kodumaal Kaputari mäe teo ja nälkjate asurkonnale. Glynn krutib fotode värve, kasutades roosa ja rohelise sees võbelevat udu. Piltidel säilitab aga oma loomuliku värvi just harukordne roosa nälkjas.

Väljapanekul avatakse ühtlasi suur fotomontaaž “Luige laul”. Ajalooliste viidete jäädvustustele toetudes jutustab teos valge luige Austraaliasse toomisest eesmärgiga kaunistada sealtkandi maastikku. Enda musti luiki omakorda viidi mujale ehk kõrvaldati koloniseerimisjärgse puhastuse ajal. See šifooninstallatsioon uurib looduse ja inimlike püüdluste suhet.

Eri vorme ühendav Glynn esitleb muuseumis kaht videotöödki: “Rohumägi” ja “Svampar”.

Glynn ja Dalmazzo sõitsid Pärnu näitust avama ja osalevad filmifestivalilgi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles