Kui jalatsid ruttu katki lähevad

PP
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Toimetusse helistas pärnakas Terje Kaldvee, kes oma pikaleveninud õnnetu jalatsiostu kogemusele toetudes soovis julgustada inimesi enda õiguste eest seisma.

Nimelt ostis Kaldvee Pärnus Lepa turu kauplusest 15 euro eest jalatsid, mis aga alla kuuajalise kandmise järel katki läksid. Siis esitas naine poele kirjaliku avalduse, millele palus kirjaliku vastust, millal võib jalatsitega kohale tulla. Saamata vastust, läks ta poodi aru pärima.

“Soovisin katkiste jalatsite eest raha tagasi saada, seda nad ei andnud,” rääkis Kaldvee. “Siis helistasin tarbijakaitsesse ja küsisin, millised on minu õigused ja kohustused. Sealt öeldi, et pood võib katkiste jalatsite puhul pakkuda vahetust, parandust või raha tagasi.”

Pood pakkus jätkuvalt vaid vahetusvarianti ja kaalumise järel otsustaski naine selle vastu võtta. Kuid nüüd oli kauplusel anda ainult kaks numbrit suuremad jalavarjud. “Loomulikult keeldusin neid vastu võtmast, ent pood jäi enda juurde, et piisab, kui nad sarnase välimusega jalatsid vastu annavad, number ei mängivat rolli. Jätkuvalt keeldusid nad raha tagasi andmast,” meenutas Kaldvee.

Nüüd läks naine abi otsima linnavalitsuse hoones töötavalt tarbijakaitseametnikult, kes soostus temaga poodi kaasa minema. Pika jutuajamise tulemusel nõustus kauplus lõpuks katkiste jalatsite eest raha tagasi maksma.

“Paljud inimesed ei tea oma õigusi või ei viitsi või ei julge enda eest seista, aga võiks,” soovitas Kaldvee.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles