Google Street View‘l on alternatiiv: kas kodukoht jäi pildile?

Kristo Niglas
, Reporter
Copy
Mapillary lehel on üleval suurel hulgal pilte Eestist.
Mapillary lehel on üleval suurel hulgal pilte Eestist. Foto: Kuvatõmmis/mapillary.com

Samamoodi Google Mapsiga leiab Mapillaryst Eesti kohta miljoneid värskeid ja seni nägemata tänavapilte, mida igaüks saab ise lisada.

Eesti suurima teedeehituse ekspertiisibüroo, riigiettevõtte Teede Tehnokeskus arenduse ja uuringute osakonna juhataja Marek Truu sõnutsi on Rootsi juurtega Mapillary sisuliselt üleilmne igamehe Google Streetview, kuhu kõik saavad oma tänavapilte üles laadida. “Teede Tehnokeskus sõidab teede ja teemärgistuse seisukorra jälgimiseks aastas läbi kümneid tuhandeid kilomeetreid. Hilisemaks analüüsiks pildistame läbitud marsruudid üles ja laadime Mapillary keskkonda, kus nii teetööde tellijad kui tegijad saavad muude mõõtmisandmete kõrval olukorraga visuaalselt tutvuda,” rääkis Truu. Paljudest paikadest on pilte juba mitu kihti ja andmebaas täieneb pidevalt.

Eestis on Mapillary veel vähe tuntud, kuid sealgi on võimalik ringi liikuda ja uurida, kas kodukoht on pildile jäänud. Samuti saab salvestada ise hetked, mida on põnev aastate pärastki jälgida. “Nagu Google hägustab Mapillary autonumbrid ja inimeste näod automaatselt ära,” märkis Truu.

Teede Tehnokeskuse eksperdi väitel teeb riigile kuuluv ettevõte kaardifirmaga aga hoopis tehnilisemat koostööd, mis hõlmab ka uusi Eestis tehtud arendusi. Näiteks on Mapillary baasil välja töötatud liiklusmärkide automaatse tuvastuse ja võrdlemise lahendus, et kontrollida märkide vastavust registrile ja jälgida, ega kuskil ole mõni tähis kaduma läinud.

“Sõidame pidevalt maanteeameti ja eri omavalitsuste tellimusena läbi Eesti teid, et kaardistada nende seisukord. Selle asemel et anda tellijale üle kõvaketta jagu raskesti loetavat materjali, laaditakse pildid Mapillary kaardirakendusse, kus neid saab analüüsiks ja remonditööde kavandamiseks lihtsalt vaadata,” rääkis Truu.

“Kutsun inimesi üles julgelt oma pilte üles laadima, sest peale meelelahutuse saavad neid kasutada eksperdid, et hinnata teede seisundit ja parendada nende kvaliteeti,” soovitas Truu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles