Silvia Paluoja: Pärnakad panustavad pealinna ummikutesse

Silvia Paluoja
, reporter
Copy
Pole võimatu, et autoliiklus Pärnu ja Tallinna vahel muutub veelgi intensiivsemaks, kuna Rail Balticu pilet kujuneb liiga kalliks.
Pole võimatu, et autoliiklus Pärnu ja Tallinna vahel muutub veelgi intensiivsemaks, kuna Rail Balticu pilet kujuneb liiga kalliks. Foto: Ants Liigus

Metsakuklaste kõrgemaks ehitatud pesa ja muude loodusmärkide järgi külma talve ennustanud taatidele ei pane keegi pahaks, kui küünlakuus valitseb vastupidi nende jutule varakevadine soojus. Ilmselt ei tuleta hiljem keegi tuleviku ennustajatele meelde, mida nad kavandasid 2035+ arengustsenaariumides.

Aga mine tea, võib-olla läheb muutuvas maailmas miski täppi. Näiteks: selmet kihutada unistuste raudteel Rail Baltic 40 minutiga Tallinna, hakkavad pärnakad pealinna suunduvatel teedel hoopis ummikuid pikendama, sest autosõidule kulub vähem raha kui kiirrongi piletile.

Niisuguse tuleviku sõnastab riigikogu juures tegutsev arenguseire keskus “Eesti regionaalse majandamise stsenaariumis 2035+”, milles arengut on käsitletud neljas suunas: Suur-Tallinn, kasvukeskuste Eesti, ökokapitalistlik Eesti ja ökokogukondade Eesti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles